Tuesday 9 January 2018

[Video Sambutan Rakyat Mahukan Perubahan PRU14] NAJIB RAZAK, KAMI TUNGGU DI MAHKAMAH - Gerakan Anak Muda Tolak MO1.

Rabu, 10 Januari 2018

Foto Parti Amanah Negara.

KENYATAAN MEDIA GANT1
(Gerakan Anak Muda Tolak MO1)

9 JANUARI 2018

NAJIB RAZAK, KAMI TUNGGU DI MAHKAMAH

1. GANT1 merakamkan kesyukuran dan setinggi-tinggi tahniah dan penghargaan kepada barisan peguam yang diketuai Tn. Hanif Khatri atas keputusan Hakim Mahkamah Tinggi Yang Arif Dato’ Hue Siew Kheng pada hari ini yang menolak permohonan Perdana Menteri Datuk Sri Najib Razak, Kerajaan Malaysia, dan 1MDB untuk membatalkan saman GANT1 berhubung Awad Persetujuan Timbangtara London yang melibatkan tuntutan oleh IPIC terhadap 1MDB. Ini bermakna, kes ini adalah yang pertama Datuk Sri Najib akan memberi keterangan di kandang saksi. Saya bagi pihak GANT1 dan mewakili rakyat Malaysia yang menentang penyelewengan 1MDB oleh Najib Razak tidak sabar menunggu beliau di mahkamah.

2. Dengan keputusan tersebut, saman GANT1 yang mencabar kesahihan pembayaran USD1.2 billion kepada IPIC dengan menggunakan wang rakyat Malaysia mempunyai asas dan oleh itu Datuk Sri Najib berkewajipan untuk menjelaskan kepada rakyat tentang kedudukan pembayaran tersebut dan sumber wang pembayaran.

3. GANT1 menyeru semua rakyat Malaysia untuk tidak berputus asa menentang kerajaan kleptokrasi Barisan Nasional pimpinan Datuk Sri Najib yang telah menyebabkan rakyat berhutang berbillion ringgit akibat penyelewengan wang 1MDB.

Faiz Fadzil
Pengerusi GANT1


0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena