Saturday 27 January 2018

[Video AKAUNTAN FORENSIK-Sebab Najib terpaksa MENGAKU 1MDB gagal] SIKAP pimpinan Pas yang KLUK klek (berdolak-dalih)! ‘Kalau tidak mahu kuasa, tidak usah bertanding’.

Ahad, 28 Januari 2018


‘Kalau tidak mahu kuasa, tidak usah bertanding’

Presiden AMANAH, Mohamad Sabu menyelar sikap pimpinan Pas yang berdolak-dalih untuk menentang Umno-BN pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) berbeza dengan Pakatan Harapan yang konsisten melawan parti pemerintah diterajui Najib Razak itu.

Menurutnya, kenyataan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang sentiasa berubah tentang jumlah kerusi Parlimen yang akan ditandingi mengundang kehairanan.

“Presiden Pas kata kami bukan nak berkuasa, sekejap dia kata kami nak kuasa, sekejap lagi dia kata, kami mahu 40 kerusi saja.

“Sekejap kata mahu bertanding 130 kerusi. Kita pun hairan. Kalau tidak mahu kuasa, tidak usah bertanding.
“Kalau nak ambil 40 kerusi, bertandinglah 40 (kerusi),” bidas bekas Timbalan Presiden Pas itu dalam ceramah umum sempena perasmian Pejabat AMANAH Jeli, Kelantan semalam.
Sebaliknya, beliau menegaskan Pakatan Harapan melalui gandingan AMANAH, Bersatu, PKR dan DAP akan meletakkan calon di kesemua 222 kerusi Parlimen di seluruh negara.
“Bagi Pakatan Harapan, kita nak ambil alih kuasa. Orang kata kami gila kuasa. Betul kami gila kuasa sebab kami mahu ambil kuasa daripada orang gila. Sebab itu kita masuk pilihan raya sebab nak kuasa.
“Kami (Pakatan Harapan) mahu bertanding di kesemua 222 kerusi di seluruh Malaysia iaitu rakan kami, Warisan bertanding di Sabah.
“Kita nak hadapi BN di 222 kerusi. Soal menang atau kalah itu perkara lain tetapi hasrat untuk berkuasa tetap ada kepada kita (Pakatan Harapan). Hasrat untuk berkuasa tetap ada,” ujarnya.
Menyentuh tentang kewujudan AMANAH sejak dua tahun lalu, Mohamad yang mesra dikenali sebagai Mat Sabu berkata, pendukung dan ahli parti dengan gagasan Rahmatan Lil ‘Alamn itu istiqamah melawan kemungkaran.
“Kita daripada parti AMANAH kebanyakannya dulu dari Pas, inilah kumpulan yang istiqamah melawan kemungkaran. Bukan puak mereka.
“Kita terus berpegang pada perjuangan menentang kemungkaran dan menegakkkan kebenaran walau di mana kita berada.
“Kita tidak boleh sekejap kata perjuangan kita nak ambil alih Malaysia. Sekejap kata kita boleh terima Datuk Seri Najib sebagai perdana menteri.
“Sekejap kata kami tak kemaruk kuasa. Sekejap kata kami nak kuasa,” tegas Timbalan Presiden Pakatan Harapan itu lagi.
Beliau turut sempat menyatakan penghargaannya kepada rakyat di Kelantan yang sebelum ini memberi mandat kepadanya untuk menjadi Ahli Parlimen lebih 10 tahun.
“Kelantan tidak akan saya lupa kerana rakyat Kelantanlah yang mula-mula menjulang saya menjadi wakil rakyat di Nilam Puri ketika itu. Oleh itu, anda semua tetap di hatiku,” ujarnya lagi.
Untuk rekod, Mohamad yang menyertai Pas pada 1981 menang dalam Pilihan Raya Umum (PRU) 1990 di Parlimen Nilam Puri sebelum kemudiannya menang di kerusi Parlimen Kubang Kerian pada PRU 1995.
Malaysia Dateline.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena