Tuesday 30 January 2018

[Video Ust Che Ibrahim-APA YANG RAKYAT NAK!] BN sedang berusaha patahkan semangat pengundi muda.

Rabu, 30 Januari 2018

BN sedang berusaha patahkan semangat pengundi muda


Wujud usaha daripada pihak kerajaan Barisan Nasional (BN) untuk mematahkan semangat pengundi muda daripada turun menyokong perubahan pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) tidak lama lagi.
Demikian ulasan Pengerusi Pakatan Harapan, Tun Dr Mahathir kepada media tentang gerakan pihak-pihak tertentu untuk menggalakkan orang ramai merosakkan kertas undi dalam PRU14 nanti.
“Ini sebenarnya adalah usaha untuk menghalang anak muda daripada keluar mengundi.
“Biasanya anak muda tidak akan mengundi BN. Mereka akan mengundi parti baru. Maka sekarang ada usaha dilakukan (untuk menggambarkan bahawa) tidak ada perbezaan antara ‘Pepsi’ dan ‘Coca Cola’.
“Kalau sampai ke tahap itu (perbandingannya), nampak sangat yang anda tidak boleh berfikir,” ujar mantan perdana menteri itu dalam sidang media Majlis Presiden HARAPAN hari ini.
Pihak-pihak tertentu didapati sedang galak berkempen supaya orang ramai merosakkan undi mereka pada PRU14 dengan alasan bahawa tidak ada perbezaan antara BN dan HARAPAN, bahkan sama sahaja ‘seperti Pepsi dan Coca Cola’.
“Ada banyak perbezaan antara calon yang akan diketengahkan,” ujar beliau sambil menambah bahawa pada zamannya tidak ada skandal sebesar 1MDB.
Menurut beliau, apabila HARAPAN membentuk kerajaan kelak, rakyat akan dapat menilai bahawa manifesto dan cadangan gabungan tersebut demi kemaslahatan negara dan rakyat adalah jauh berbeza dengan apa yang dijanji dan dilakukan oleh BN.
PRU14 dijangka berlangsung dalam tempoh kurang 100 hari sahaja lagi, sebelum bermulanya bulan Ramadan. – Roketkini.com

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena