Wednesday 24 January 2018

[Video SABAH ENGGAN JADI FIXED-DEPOSIT UmnoBN, Pendedahan Sebenar ISU SIASATAN Penyelewangan di Sabah & Ayuh Bah, SABAH Ubah!] Jambatan reput tunggu masa roboh, UmnoBN terus abai penduduk Keningau.

Khamis, 25 Januari 2018



Image result for Gambar Sabah mundur

Image result for Gambar Sabah mundur

Jambatan reput tunggu masa roboh, BN terus abai penduduk Keningau


Walaupun terletak hanya lebih kurang 16 kilometer Bandar Keningau, kedua-dua kampung yang terletak di kawasan DUN Bingkor ini masih tersisih jauh dari arus pembangunan perdana.
Jambatan kayu utama merentasi Sg Liau yang menghubungkan Kg Liau Darat dan Kg Liau Ulu hanya menunggu masa sahaja untuk roboh.
Lebih mengejutkan, jambatan berusia lebih 30 tahun ini tidak pernah digantikan dengan jambatan konkrit melainkan hanya menjalani sedikit kerja-kerja penambahbaikan oleh Jabatan Kerja Raya pada tahun 2010 lalu.
Keadaan ‘titi’ kayu yang mereput teruk dan berlubang-lubang ini menyebabkan kesukaran pergerakan lalu-lintas.
Sehingga kini, sebanyak empat kes motorsikal tergelincir jatuh ke dalam Sg. Liau dilaporkan akibat mengelak lompong besar pada permukaan jambatan.
Menurut Pengerusi DAP Keningau, Peter Saili, walaupun telah banyak kali aduan di buat oleh penduduk, tiada sebarang tindakan serius diambil melainkan sekadar pemantauan biasa JKR tiga minggu lalu.
“Pihak DAP Keningau dimaklumkan bahawa sudah dalam beberapa kali laporan mengenai keadaan jambatan reput dibuat tetapi belum ada sebarang kerja pembaikan dilaksanakan,” kata Peter yang menggesa supaya masalah tersebut diselesaikan.
Menurut Timbalan Pengerusi DAP Keningau, Jigu Abas yang bertanggungjawab menjalankan pemantauan di sana, masalah penduduk sering dibiarkan tanpa tindakan segera.
“Jangan tunggu sehingga berlaku kemalangan yang mengorbankan jiwa baru kelam-kabut mengambil tindakan.”
“Selain daripada masalah jambatan kayu utama yang reput, penduduk setempat sini juga hanya menikmati jalan-raya tidak berturap dan berlubang-lubang,” katanya lagi. –Roketkini.com

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena