Saturday 20 January 2018

[Video Umno takde moral langsung patut pon pendidikan dah hilang status di mata dunia] Penjawat awam dipecat dapat kerja balik jika Pakatan menang.

Ahad, 21 Januari 2018

Foto Otai BERSIH.
Kuasa di Tangan anda Yang mana pilihan anda...
Related image

Image result for Surat amaran kepada guru yang sokong pembangkang
Guru jadi AJK Umno pula bagaimana?

Penjawat awam dipecat dapat kerja balik jika Pakatan menang

Penjawat awam dipecat dapat kerja balik jika Pakatan menang
Muhyiddin Yassin pada Konvensyen Pakatan Harapan Sarawak hari ini mengatakan semua penjawat awam yang hilang jawatan kerana menyokong pembangkang akan diterima balik bekerja jika Pakatan Harapan menang pada PRU14. – Gambar fail The Malaysian Insight, 20 Januari, 2018.
 
TIMBALAN Presiden Pakatan Harapan (PH) Muhyiddin Yassin hari ini memberi jaminan mana-mana penjawat awam yang hilang kerja, diturun pangkat atau dipindahkan hanya kerana mereka menyokong pembangkang akan dikembalikan kepada jawatan asal mereka jika PH menang Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14).
“Jika awak hilang kerja hanya kerana sokong kami, kami berikan jaminan. Kami akan beri balik kerja awak,” kata Muhyiddin dalam ucapannya di Konvensyen PH Sarawak di Sibu hari ini.
Bekas timbalan perdana menteri itu mengulas ugutan Menteri Pendidikan Mahdzir Khalid semalam yang tindakan tata tertib akan diambil kepada guru dan pegawai kementerian sekiranya mereka didapati menyokong pembangkang.
Mahdzir dalam majlis bersama penjawat awam di Putrajay itu juga mengatakan, pengawai pendidikan dan guru dilarang daripada menyertai parti pembangkang atau mengkritik kerajaan kerana tindakan itu dianggap sabatoj dan mencemarkan imej kerajaan.
Muhyiddin berkata mereka tidak perlu takut kerana undi adalah rahsia dan sekiranya mereka hilang kerja dan didiskriminasi kerana seseorang melaporkan sokongan mereka kepada pembangkang, mereka akan mendapat pekerjaan mereka kembali.
Katanya lagi, kerajaan tidak berhak menyekat hak demokratik.
Pada konvensyen itu juga, Muhyiddin mendedahkan yang pembahagian kerusi dalam pakatan itu telah diputuskan dan membolehkan jentera pilihan raya PH memulakan gerak kerja.
“Buat pertama kali dalam sejarah pembangkang negara ini, kita telah duduk dan memutuskan pembahagian kerusi.
“Ini tidak pernah dilakukan sebelum ini,” katanya ketika mendedahkan kerusi di Johor, kawasannya juga sudah “dimaktubkan malam tadi”.
PH Sarawak bulan lepas memuktamadkan rundingan pembahagian kerusi dengan mengguna pakai aturan dibuat pada 2013.
Memandangkan pembahagian kerusi sudah selesai, Muhyiddin berkata PH “sudah sedia untuk berperang”.
Katanya lagi, manifesto nasional PH juga sudah disiapkan dan agenda utama mereka adalah “menghapuskan GST”.
“Itu adalah yang pertama kami akan buat kerana ia membebankan rakyat.”
Katanya, tidak mustahil untuk menyingkirkan Perdana Menteri Najib Razak atau menjatuhkan kerajaan BN.
“Sudah ada gelombang. Tengah bergegar sebab rakyat marah.
“Masanya sudah tamat untuk BN,” yang disifatnya sudah memerintah terlalu lama dan hilang arah kerana mereka daripada “zaman dinosaur”.
“Mereka tak boleh teruskan lagi.
“Mereka perlu berundur. Masanya sudah tiba untuk beritahu rakyat yang zaman BN sudah berakhir.” – 20 Januari, 2018.
TMI.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena