Tuesday, 30 January 2018

[Video Penganiayaan Kpd Rakyat, ROS SENGAJA MELAMBATKAN Pendaftaran PH] Kerajaan zalim lengahkan pendaftaran HARAPAN.

Rabu, 31 Januari 2018

Kerajaan zalim lengahkan pendaftaran HARAPAN


Sehingga hari ni masih belum ada sebarang jawapan rasmi daripada Jabatan Pendaftar Pertubuhan (ROS) mahupun sebarang pemakluman berkenaan permohonan untuk mendaftarkan Pakatan Harapan (HARAPAN) sebagai sebuah parti, menjelang pilihanraya umum tidak lama lagi.
Menyifatkan tindakan tersebut sebagai suatu penganiayaan, Pengerusi HARAPAN, Tun Dr Mahathir mendakwa pihak ROS sengaja berbuat demikian bagi melengahkan masa serta menggagalkan persiapan untuk berdepan pilihanraya.
“Kita tidak tahu sama ada kita punya simbol diterima ataupun tidak,” ujarnya dalam sidang media di ibu pejabat PPBM, selepas mesyuarat Majlis Presiden HARAPAN.
“Kita juga tidak tahu sama ada parti kita ini diiktiraf secara rasmi ataupun tidak.”
Mantan perdana menteri itu berkata, tindakan kerajaan yang sedemikian adalah penganiayaan kepada rakyat yang tidak akan dapat memilih pemimpin yang dimahukan.
“Inilah kerajaan yang saya anggap amat zalim,” tegasnya.
Permohonan untuk mendaftarakan parti gabungan DAP, PKR, Amanah dan PPBM dibuat kepada ROS sejak bulan Mac tahun lalu. – Roketkini.com

0 comments:

Post a comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena