Saturday 22 September 2018

[Video TERKINI: MAT SABU-ULANG TAHUN KE 3 AMANAH & Petugas PKR gugup punca kelewatan] Kehadiran orang kuat Umno, bekas menteri tanda positif buat AMANAH.

Sabtu, 22 September 2018

Kehadiran orang kuat Umno, bekas menteri tanda positif buat AMANAH

Kehadiran bekas dan pemimpin Umno di majlis sambutan ulang tahun ketiga AMANAH di Dewan Tun Razak di Temerloh hari ini memberi petanda positif bahawa parti itu semakin diterima, kata presidennya Mohamad Sabu.
Kata Mohamad kedatangan mereka - termasuk bekas menteri Tan Sri Syed Hamid Albar dan Ketua Umno Cheras Datuk Seri Syed Ali Alhabshee - serta anak-anak bekas pemimpin PAS secara 'mengejut' amat dialu-alukan.
"Kehadiran mereka di sini sudah menunjukkan isyarat yang baik... bahasa tubuh mereka jika dibaca, sudah nampak positif.
"Kita mengalu-alukan kehadiran mereka jika mahu sertai AMANAH, sama ada veteran Umno atau dari parti lama kami (PAS).
“… kehadiran mereka membolehkan mereka sama-sama menyumbang fikiran.
"Kita hargai pandangan mereka kerana boleh membantu supaya kita tidak melakukan kesalahan yang dilakukan parti lama mereka yang membawa kepada kekalahan," katanya pada sidang media kemudiannya.
Mohamad menambah pelawaan itu juga terbuka kepada bekas Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Seri Mustapa Mohamed yang baru-baru ini meninggalkan parti yang disertainya lebih 40 tahun dahulu.
Jumlah anggota kian meningkat
Bagaimanapun, Mohamad yang juga Menteri Pertahanan mengesahkan setakat ini, beliau masih belum mendengar ura-ura penyertaan Mustapa atau lebih dikenali sebagai Tok Pa, mahupun dihubungi oleh anggota parlimen Jeli itu.
"Kita alu-alukan jika beliau (Mustapa) mahu sertai mana-mana parti dalam Pakatan Harapan.
"Kalau nak sertai AMANAH pun kita boleh bincang kerana saya tahu beliau seorang yang kuat bekerja sejak dahulu lagi.
"Kehadiran beliau di parlimen juga sangat baik dan sentiasa mengambil perhatian dalam perbahasan, walaupun atas kapasiti sebagai pembangkang," katanya.
Mk.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena