Saturday 22 September 2018

[Video Mat Sabu: Amanah sasar ahli cecah setengah juta menjelang PRU 15] Inilah humblenya Menteri Pertahanan (Presiden Parti Amanah Negara) & Dulu dikatakan parti kecil kini AMANAH pikul tanggungjawab besar.

Sabtu, 22 September 2018

Foto Otai BERSIH.
Inilah humblenya Menteri Pertahanan kita relax boleh duduk dekat mamak makan roti canai... menteri lain harap boleh marhaen kan diri.
Foto PuTra EMy.
Ape nak heran.. dulu pon tidur kt jalanan jugakk...alih2 , banduan pon boleh jd menteri .... Kihkihkih...
Dulu dikatakan parti kecil kini AMANAH pikul tanggungjawab besar

Dulu dikatakan parti kecil kini AMANAH pikul tanggungjawab besar

Setiausaha Agung Parti Amanah Negara (AMANAH), Haji Mohd Anuar Tahir berkata, AMANAH yang dikatakan sebuah parti nyamuk suatu ketika dahulu kini memikul tanggungjawab yang besar dalam pentadbiran negara.
Kata beliau, hari ini AMANAH merupakan salah satu daripada empat parti gabungan yang telah diberi mandat oleh rakyat pada pilihan raya umum ke-14 (PRU14) yang lalu untuk memerintah negara ini.
AMANAH jelasnya, menerima tugas yang berat kerana negara yang ditinggalkan adalah negara yang hampir bangkrap tetapi AMANAH terpaksa memikulnya dan akan berusaha menjadikan Malaysia megah semula.
Beliau berkata demikian dalam ucapannya di majlis sambutan tiga tahun AMANAH yang diadakan di Dewan Tun Razak, Temerloh Pahang pagi ini.
Majlis yang bermula jam 9.00 pagi itu berjalan lancar dan meriah dengan kehadiran orang ramai lebih 2,000 orang dalam keadaan cuaca yang sedikit mendung.
Anuar berkata, AMANAH berasa bertuah kerana sambutan ulang tahun kali ini disambut di bumi bertuah iaitu negeri Pahang.
“Ia adalah tempat kelahiran Bahaman, Tok Gajah, Ishak Haji Mohamad (Pak Sako) dan Mat Kilau dan pejuang-pejuang nasionalis tulin untuk memerdekakan Malaya dan kini Malaysia,” katanya.
Dalam ucapannya juga beliau mengucapkan terima kasih yang tidak terhingga kepada jawatankuasa dan pihak yang telah menjayakan majlis sambutan berkenaan.
“Terima kasih, semoga Allah memberikan ganjaran kepada semua, termasuk kepada kawan-kawan yang telah menyumbang dan menderma.
“Tuhan akan mengurniakan kebahgian kepada kalian atas kurnian yang ikhlas dan tiada benang terikat itu,” kata beliau.
Majlis berkenaan turut dihadiri perwakilan daripada parti gabungan lain dalam Pakatan Rakyat (PH) iaitu DAP, PKR dan Bersatu dan juga perwakilan daripada badan bukan kerajaan (NGO).
Turut hadir adalah beberapa orang perwakilan dari Indonesia dan Palestin.
MD.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena