Sunday 30 September 2018

[Video Umno mahu tuntut semula aset dari pemegang amanah] Sorang tu kata Umno ada berbilion ringgit lagi wpon 900 akaun Umno dibekukan? Kapal perang AS di Laut China Selatan

Isnin, 1 Oktober 2018

Foto Suara Rakyat.
Sorang kata UMNO ada berbilion ringgit lagi wpon kira-kira 900 akaun Umno dibekukan pada Jun lalu kerana siasatan skandal 1MDB.

TIBA-TIBA Zahid menafikannya pula..?

SIAPA SEBENARNYA PEMBOHONG ??!

900 Akaun Umno Dibekukan, Ini Penjelasan Pihak SPRM


Dalam foto fail diambil pada 21 Oktober 2016, kapal pemusnah peluru berpandu berpandu USS Decatur (DDG 73) beroperasi di Laut China Selatan. - Foto AFP

Kapal perang AS di Laut China Selatan

Isnin, 1 Oktober 2018 | 9:13am
WASHINGTON: Kapal pemusnah Tentera Laut Amerika Syarikat belayar menghampiri kepulauan yang dituntut China di Laut China Selatan semalam, tindakan yang bakal membangkitkan kemarahan Beijing ketika hubungan kedua-dua negara semakin tegang.
Beijing dan Washington terperangkap dalam perang perdagangan yang menyaksikan dua negara itu mengenakan tarif tinggi ke atas bahan import kedua-dua pihak.
Pegawai AS, yang enggan dikenali, berkata kapal pemusnah Decatur belayar pada jarak 12 batu nautika dari Terumbu Karang Gaven dan Johnson di Kepulauan Spratly.
Operasi itu adalah cubaan terbaru untuk menangani apa yang dilihat Washington sebagai usaha Beijing untuk mengehadkan kebebasan belayar di perairan strategik itu.
Tuntutan China ke atas Laut China Selatan, yang dilalui kapal dagang membawa barangan bernilai AS$5 trilion (RM20 trilion) setiap tahun, turut dicabar Brunei, Malaysia, Filipina, Taiwan dan Vietnam.
“Kami melakukan operasi kebebasan belayar rutin dan biasa, seperti dilakukan pada masa lalu dan akan terus melakukannya pada masa depan,” katanya.
Perbalahan antara dua kuasa ekonomi dunia itu kini berlarutan melebihi soal perdagangan, dengan Presiden Donald Trump menuduh Beijing cuba campur tangan dalam pilihan raya Kongres, menandakan fasa baru kempen Washington untuk menekan China. — Reuters
BH Online.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena