Tuesday 25 September 2018

[Video Polis Dicabar Tangkap 5 Individu Si Penghasut Fitnah Ini (Teukuhamzahfansuri Binsabri, Pahlawan BN) 'Siap kau Teuku'] TU DIA! Satu, satu kuncu2 Najib ditangkap & Nantikan Najib dan Jho Low, siapa yang akan mula menikam satu sama lain.

Selasa, 25 September 2018

Foto Otai BERSIH.
Foto Otai BERSIH.
Foto Otai BERSIH.
Foto Otai BERSIH.

Foto Suara Rakyat.

TU DIA !!!.. Salah satu kuncu2 Najib telah ditangkap...

MASIH INGAT..
Sebelum ini SPRM rampas wang tunai hampir RM500,000, lebih 20 jam tangan, dan lebih 20 mata wang asing pelbagai negara antaranya Taka (Bangladesh), Rufiya (Maldives), Riyal (Arab Saudi) dan juga Pound Sterling dengan nilai tukaran sekitar RM1.2 juta dalam serbuan 3 lokasi dikaitkan dengan bekas Pengerusi Tabung Haji tersebut !!!

Pemimpin2 Umno yang lain bakal menyusul kelak..

Krikk.. Krikk.. Krikk..

Image result for najib n jho low

Najib dan Jho Low – sapa tikam sapa dulu... 


Malaysia tidak pernah menjadi terkenal atau tidak terkenal di dunia sejak seminggu lalu selepas dua buku tentang skandal rasuah dan pengubahan wang haram 1MDB diterbitkan – semuanya atas alasan yang salah. 
Image may contain: 1 person, text
Saya berasa malu apabila mendapati buku “The Billion Dollar Whale” karangan Tom Wright dan Bradley Hope dipamerkan di kedai-kedai buku di Australia, sama ada di lapangan terbang atau di bandar-bandar Australia yang saya lawati. Saya tertanya-tanya bagaimana agaknya reaksi dua watak protagonis 1MDB, bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan hartawan Pulau Pinang, Jho Low. 

Adakah Najib bangga bahawa buku yang mengisahkan mengenai skandal membabitkan dirinya itu sedang bersaing untuk mendapatkan ruang di kedai-kedai buku dengan buku “Fear” yang menghuraikan malapetaka pentadbiran Presiden Amerika Syarikat, Donald Trump, di White House oleh Pemenang Hadiah Pulitzer, Bob Woodward. 

Adakah Jho Low merasa bahawa dia telah mencapai kemuncak kemasyuran global sebagai subjek buku terlaris di dunia tentang bagaimana seorang lelaki muda berusia 20-an berjaya membolosi sistem kewangan antarabangsa untuk mendapatkan puluhan bilion ringgit, walaupun ia milik 30 juta rakyat Malaysia dan generasi seterusnya yang perlu membayar wang yang dirompak secara kreatif itu? 

Tetapi satu soalan menarik timbul ketika saya membaca laporan terbaru dari Editor Sarawak Report, Clare Rewcastle Brown, bahawa Jho Low sedang mencari penyelesaian dengan Jabatan Keadilan AS mengenai litigasi kleptokratik terbesar dalam sejarah Amerika Syarikat untuk merampas kira-kira AS$1.7 bilion yang berkaitan dengan aset 1MDB di Amerika Syarikat. 

Persoalan yang menarik itu adalah daripada kedua-dua mereka, Najib dan Jho Low, siapa yang akan mula menikam satu sama lain dalam “kes kleptokrasi terburuk” 1MDB. Percubaan Jho Low untuk mencari penyelesaian berhubung saman DOJ AS itu bukan menjadi kes pertama seumpamanya. Malah anak tiri Najib, Riza Aziz, juga sudah melakukan perkara sama. 
Tumpang sekole.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena