Thursday 3 January 2019

[Video DRAMA ANTARA BENUA 1MDB: Episod Paris] Help, Help! Dulu katanya Pas menang saman fitnah Sarawak Report? Najib tak perlu dolak-dalik, jelaskan mana RM800j.

Jumaat, 4 Januari 2019
Image may contain: 1 person, text

'Minta tolong sangat-sangat, kena bayar peguam 2 minggu lagi'

PAS merayu pertolongan umum untuk bantuan dana berjumlah RM400,000 bagi menyelesaikan kos guaman saman dengan Sarawak Report.
Naib presidennya, Idris Ahmad berkata, bayaran tersebut perlu dijelaskan dalam tempoh dua minggu (mulai sekarang) kepada peguam di United Kingdom (UK).
"Minta tolong sangat-sangat. Bantuan untuk bayaran guaman saman Sarawak Report. Perlu RM400,000 lagi. Dalam masa dua minggu mesti jelaskan kepada peguam di UK.
"Wang terkumpul sekarang RM69,000. Perlu lagi RM331,000," katanya dalam satu kenyataan, hari ini.
Terdahulu, kenyataan itu disebarkan di media sosial dan beliau ketika dihubungiMalaysiakini mengesahkan perkara itu.
Sebelum ini PAS melalui presidennya, Abdul Hadi Awang mengambil tindakan undang-undang terhadap editor Sarawak Report, Clare Rewcastle-Brown di London pada 21 April tahun 2017.
mk.
Image may contain: 14 people, people smiling, people standing and text
Mane pegi depe yg dikatakan ahli² walaun ni kaya raya dan suka bersedekah sehingga pas dapat banyak duit. Bole bertanding 160 kerusi parlimen. 

Baru nak bayar peguam, doh kalu esok kalah perbicaraan mahkamah nak ambik pitih mana pulak nak bayar kat Sarawak Report... 

Nampak? Orang Pas sendiri pun tak kebuloq nak huloq bantuan. Kikiki.. 

Buat ceramah banyak sikit.. senang nak gerakkan tin milo. 

Jadi banner terpampang besar tulis dah menang tu maknanya basah lagi kan? 
Tumpang sekole.

Najib tak perlu dolak-dalik, jelaskan mana RM800j

Pengerusi Lembaga Getah Malaysia (MRB) Sankara N Nair berkata bekas perdana menteri Najib Razak seharusnya menjelaskan berhubung RM800 juta Aset Tanah Negara Berhad (ATNB) yang dikaut daripada penjualan tanah MRB dan bukannya berdolak-dalih berhubung isu berkenaan.
"Jangan cuba kelirukan isu ini. Anda cuma ada satu soalan yang perlu dijawab - jelaskan di mana dan apa jadi pada RM800 juta berkenaan.
"Tak perlu berdolak-dalik dengan mengatakan Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) membina rumah murah, itu bukan apa yang dikatakan di sini," katanya dalam kenyataan hari ini.
Awal hari ini, Menteri Industri Utama Teresa Kok mendakwa kerajaan terdahulu di bawah Najib pada 2010 mengarahkan MRB menjual 2,800 ekar tanah di Sungai Buloh dengan harga di bawah pasaran iaitu RM1.5 bilion kepada ATNB.
ATNB yang dimiliki Kementerian Kewangan, kemudian didakwa menjual tanah berkenaan pada harga RM2.28 bilion kepada Kwasa Land, yang dimiliki KWSP, iaitu keuntungan RM800 juta.
Sankara turut hadir pada sidang media Kok hari ini.
Najib sebelum ini menafikan dakwaan berkenaan dan isu itu hanyalah berhubung penjualan tanah oleh satu entiti kerajaan kepada entiti kerajaan lain.
Anggota parlimen Pekan itu juga berkata penjualan tanah kepada Kwasa Land akan membolehkan KWSP mendapat manfaat daripada pembangunan.
Memandangkan ATNB merupakan entiti di bawah Kementerian Kewangan, Najib juga meminta Kok menuntut wang itu daripada Menteri Kewangan Lim Guan Eng.
mk.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena