Wednesday 2 January 2019

[Video KJ dan Lokman Adam Bertelagah Terhadap Najib Isu IMDB] Masuk Universiti pun taklah semahal masuk MRSM? Walaun & 'melayu bangkit' apa kejayaan HIMPUNAN iCERD sebenarnya? Selagi janji tidak cuba DIMUNGKIRI, PH akan terus mentadbir negara ini.

Khamis, 3 Januari 2019
Image result for Himpunan Icerd dudu atas lori
Masuk Universiti tak semahal itu... 
Image may contain: text
Tumpang sekole.

SELAGI JANJI TIDAK CUBA DIMUNGKIRI, PH AKAN TERUS MENTADBIR NEGARA INI

Berikut adalah apa yang ditulis oleh Anwar Ibrahim di media sosialnya berikutan pertemuannya dengan Tun Mahathir Mohamad hampir satu jam hari ini:-

1. Hampir satu jam pertemuan dengan PM. 

2. Tun M perlu diberi ruang memimpin dengan dukungan penuh PH dalam jangka waktu yang dipersetujui.

3. Saya lapor hasil pertemuan dengan Presiden Duterte minggu lalu dan mohon panduan untuk pertemuan dengan PM Modi minggu depan.

4. Persamaan strategi saya dan Tun berhubung Singapura dan fokus kepada ekonomi, terutamanya isu kemiskinan dan kesenjangan.


Anwar mengambil inisiatif mengadakan pertemuan ini di sebalik isu peralihan kuasa kepadanya yang kini timbul kembali menjadi perbualan rakyat.

Tidak sukar memahami apa yang diisyaratkan oleh Anwar dalam hal ini - Tun M perlu diberi ruang memimpin dengan dukungan penuh dalam jangka waktu yang dipersetujui.

Maknanya, jangan cuba-cuba melanggar janji atau menjadi Perdana Menteri melebihi jangka waktu yang sudah dipersetujui iaitu dua tahun yang sebenarnya tempoh itu disebut sendiri oleh Tun Mahathir.

Ya...memang kita tiada masalah untuk memberi sokongan penuh kepada Tun Mahathir dalam tempoh masa yang dipersetujui itu, asal saja beliau sentiasa berpegang kepada janji dan tidak cuba memungkirinya.

Memungkiri janji yang sudah dipersetujui bukan saja tidak baik dalam hubungan sesama manusia, malah dilarang oleh agama, bahkan jika ia terjadi pasti akan menyebabkan perpecahan dalam Pakatan Harapan.

Setelah bersusah payah menumbangkan BN yang telah berkuasa selama 61 tahun, tidak berbaloi menjemuruskan kembali Pakatan Harapan kepada perpecahan yang memungkinkannya menjadi pembangkang semula hanya disebabkan janji tidak mahu ditepati.

Selagi janji ditepati, Pakatan Harapan akan terus kukuh dan mampu mentadbir negara ini dalam tempoh yang lebih lama lagi. (ShahbudinHusin 02/01/2019)

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena