Friday 18 January 2019

[Video LGE 'SINDIR' Balik Najib Di Kempen PRK P078] PUTRAJAYA saman Kelantan kerana 'juara' menarah hutan & menceroboh tanah Orang Asli Temiar tetapi di Cameron Highlands, merekalah 'juara' kononnya memperjuangkan hak2 dan kepentingan org asli...

Sabtu, 19 Januari 2019
Putrajaya sues Kelantan Government. 
Di Cameron Highlands, merekalah 'juara' kononnya memperjuangkan hak2 dan kepentingan org asli... Sebaliknya...di kpg halaman sendiri..manusia yg sama lah juga yg menjadi 'juara' menarah hutan yg menjadi tempat cari makan dan sumber air org asli...  
Tumpang sekole.Putrajaya vs Kelantan...
 Arahan kabinet kepada Peguam Negara agar mengambil tindakan (saman) ke atas kerajaan Kelantan kerana menceroboh tanah Orang Asli Temiar di negeri itu satu kes kajian yang cukup baik. 

Sebelum ini kerajaan Kelantan berkeras mengatakan Orang Asli tidak ada hak ke atas tanah atau kawasan kediamannya di Kelantan kerana negeri itu tidak mewartakan tanah untuk mereka. 

Berpegang kepada itu kerajaan negeri selama ini enak melakukan apa sahaja tanpa memikirkan tindakannya menganggu atau menceroboh kawasan didiami Orang Asli sejak berdekad lalu. 
Tindakan saman sivil ke atas kerajaan Kelantan itu akan menjadi percedent di masa akan datang. Kita juga ingin mengetahui apakah kerajaan negeri terlindung dengan akta tanahnya yang dianggap istimewa selama ini, atau pun kerajaan itu sebenarnya telah lama melakukan kekhilafan. 

Justeru semua pihak di Kelantan khasnya, diharap sabar apakah pertimbangan mahkamah nanti. Dalam konteks politik pula tindakan pertama kali itu dilihat sebagai satu perubahan dan tanggungjawab kerajaan PH dalam memelihara hak asasi dan juga alam sekitar.  

Apa punya hipokrit manusia2 penunggang agama ni... - mso 

1 comments:

Helmi said...

Khutbah jumaat smlm tentang menjaga kebersihan
Bila geng2 penunggang agama ni pandai jaga kebersihan?
Kelantan mmg negeri kotor
Sampah berterabur..
Lori sampah tak cukup..
Kan ke menjaga kebersihan itu sebahagian daripada iman
Atau geng2 ustaz ni tak ada iman
Sembang macam dialah manusia paling perfect
Pegi dahhhh....

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena