Tuesday, 22 October 2013

Putrajaya Tarik Balik Undang2 Hina Jalur Gemilang...

Selasa, 22 Oktober 2013
Orang kibar bendera Sang Saka Malaya di anggap hina Jalur Gemilang?
Memang satu keputusan yang tepat dan wajar. Bukan pasal aku setuju Jalur Gemilang di hina tapi dalam konteks undang2 yang pernah diluluskan dulu, ia karut.

Orang kibar bendera Sang Saka Malaya = di anggap hina Jalur Gemilang.

Orang pakai baju seksi ada logo Jalur Gemilang = di anggap hina Jalur Gemilang.

Logik ke?
Yang pakai baju seksi takde logo Jalur Gemilang slumber badak jek korang buat tatau? Nak sembang bab kencang bab hina konon. Hina tak hina kalau nak sembang kencang bab wajib buat dulu. Agak2 bab wajib pun kelam kabut jangan sembang kencang bab lain.

Buat malu aje la korang seme neh. Buat malu pasal takde pengkhususan dan perincian untuk focus bab mana yang penting, bab mana yang kurang penting. 

Yang penting kena diselesaikan terlebih dahulu. Asyik nak tunjuk jaguh bab2 remeh. Orang takde otak yang waras je terpengaruh. Sorry le. Padan muka kepada pelalak2 yang anti Sang Saka Malaya. Amek kau. Undang2 kesayangan korang dah ditarikbalik. Nak berdemo ke?



Tapi jangan salah faham pula. Tak bermaksud sesiapa pun boleh hina Jalur Gemilang pula lepas neh. Apa yang ingin disampaikan ialah jika kita ada perbezaan, nyatakan, guna ayat yang betul. Kalau hina2 neh sapa2 pun tak suka. Bukan saja tak menjelaskan apa yang kita ingin sampaikan bahkan lebih kepada mencari gaduh aje. Itu semua poyoo..
Read more: http://amenoworld.blogspot.com/2013/10/

0 comments:

Post a comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena