Tuesday 25 February 2014

Najib habiskan Rp 2.5 triliun.."Top 5 PM paling boros di dunia "... Penoreh Getah pula hidup sengsara

Selasa, 25 Februari 2014

" Najib Mendapat Pengiktirafan Terbesar Dalam Sejarah Malaysia Apabila Menjadi Top 5 Perdana Menteri Paling Boros Di Dunia "

Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Razak digambarkan sebagai antara lima pemimpin dunia yang berbelanja boros menurut satu laporan portal Indonesia, www.merdeka.com.

Menurut portal Merdeka.com itu menyatakan Majalah The Heat di Malaysia pada November tahun lalu menerbitkan laporan tentang pembiayaan boros perjalanan ke luar negeri Najib Razak dan bayaran lembaga konsultannya dengan menghabiskan dana sebesar Rp 2,5 triliun.

Merdeka.com meletakkan Najib Razak sebaris dengan Presiden Zimbabwe Robert Mugabe yang dilaporkan akan merayakan ulang tahun ke-90 tahun ini dengan biaya Rp 11,8 miliar.

Seterusnya adalah Mantan Perdana Menteri, Italia Silvio Berlusconi yang pernah menghabiskan Rp 48,5 miliar untuk memberi hadiah kepada para artis perempuan dan acara television yang disukai beliau pada 2011.

Berlusconi juga dicatat membeli perhiasan senilai Rp 5,8 miliar untuk memberikan hadiah. Sementara itu turut tersenarai adalah pemimpin Korea Utara, Kim Jong-un yang hobinya belanja barang-barang mewah, termasuk piano, kereta, dan teater peribadi.

Laporan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) setebal 374 halaman menemukan pengeluaran Kim Jong-un untuk belanja barang mewah mencapai Rp 8,4 triliun hanya dalam setahun yang lebih dua kali ganda daripada pengeluaran terakhir dilakukan ayahnya, iaitu Rp 3,9 triliun dalam satu tahun.

Turut dilaporkan berbelanja boros adalah Perdana Menteri Israel, Benjamin Netanyahu yang dilaporkan berbelanja memborong lilin wangi dan bunga seharga sepenuhnya Rp 294,2 miliar untuk perhiasan pejabatnya ~ Selangorku

Tahniah Datuk, sekurang-kurangnya Datuk telah mengharumkan nama negara. Tak kisahlah walaupun gelaran PM paling boros didunia yang penting number 2 dari top 5 kira hebatlah tu.

TikaqBuloh.blogspot

Gerakan Suara Orang Kampung... 
Menuntut Harga Lantai Getah RM 4.00 sekilogram

Photo: Minum petang bersama penduduk Baling. Tempat cukup istimewa bawah pokok getah.

Gerakan Suara Orang Kampung... Menuntut Kerajaan perkenal harga lantai getah RM 4 sekilo......




Himpunan Aman Sengsara Penoreh Getah..
Di Pekan Naka, Kuala Nerang.
Anjuran Pemuda PAS Kedah bersama PANGLIMA.

Menuntut Harga Lantai Getah RM 4.00 sekilogram.

Naik Naik!

Harga Getah!!! (11 gambar)

4 jam yang lalu 

Sekalung Taniah Buat Mu Hj Najib Kerana Tersenarai Antara Pemimpin Yang Boros

Memang HEBAT Ulul Amri Umno Datuk Seri Haji Najib ni beb, bermacam KEJAYAAN yang beliau KECAPI selama menjadi Perdana Menteri Malaysia, KEJAYAAN yang beliau Kecapai bukan setakat dalam Negara tetapi telah melepasi TAHAP sehingga ke Luar Negara. Jadi lu orang yang berada di Sebelah Pakatan Rakyat (PR) jangan IRI HATI atau MEROYAN jikalau Pemimpin lu orang T
IDAK DAPAT dan TIDAK PERNAH Mengatasi Kejayaan Ulu Amri Umno tersebut ok... kah kah kah !.
baca lagi--->>> http://inderasipejuang.blogspot.com/2014/02/sekalung-taniah-buat-mu-hj-najib-kerana.html

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena