Wednesday 26 February 2014

MOU Air Selangor: Khalid Ibrahim Gelakkan Najib... Selangor Beli SYABAS RM9.65 Bilion

Rabu, 27 Februari 2014
Nak tengok gambar Khalid Ibrahim gelakkan Najib... 


Khalid Ibrahim cipta sejarah sebagai orang pertama yang gelakkan PM Najib secara berdepan. Walaupun tak berapa penting namun semua gambar-gambar ini adalah kenangan yang tidak akan dilupakan oleh semua rakyat Selangor yang selama ini mengharapkan kemelut air di Selangor dapat diselesaikan demi kemakmuran rakyat dan negeri tercinta.

Dengan termeterainya perjanjian ini Kerajaan PR akan menguasai sepenuhnya air Selangor. Segala perancangan dan pembaharuan akan dapat dilaksanakan dengan lebih lancar tanpa melalui pihak kedua yang selama ini diserahkan kepada syabas.

Pembaharuan paip-paip dan pam di rumah-rumah pangsa dapat dilakukan sendiri tanpa sebarang kemungkinan untuk disabotaj pihak tertentu. 



TERKINI- Kerajaan Selangor Beli SYABAS RM9.65 Bilion

Berita yang baru diterima, apabila kerajaan Selangor dan kerajaan persekutuan telah mencapai kata sepakat dan persetujuan bersama untuk membenarkan kerajaan Selangor untuk beli bayar dengan pampasan sejumlah RM9,500,000,000 juta (RM9.65 bilion) sekaligus terus mengambilalih pengurusan syarikat air di Selangor seperti :

Pampasan Beli Syarikat Konsesi Air Selangor : Senarai Syarikat Terima Bayaran Lumayan RM9.65 Bilion!!
Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas)
Puncak Niaga Sdn Bhd
Konsortium Abbas Sdn Bhd (Abbas)
Syarikat Pengeluar Air Selangor Holding (Splash).

Kerajaan Selangor Bayar RM9.65 Bilion Beli Syarikat Konsesi Air Selangor VS Kerajaan Malaysia Terus Bina Langat 2!

Dan perjanjian kerajaan Selangor & kerajaan malaysia ini juga Perjanjian tersebut membuka laluan untuk pembinaan pusat rawatan air Langat 2

Kerajaan Selangor dapat Beli Syarikat Konsesi Air Selangor (Syabas), Puncak Niaga, ABBAS, SPLASH

Kerajaan Malaysia dapat terus dengan projek pembinaan pusat rawatan air Langat 2
Satu konsortium air untuk menguruskan industri air di Selangor akan dibentuk di bawah seliaan Kumpulan Darul Ehsan Berhad (KDEB)
Kerajaan negeri Selangor menjangkakan pengambil alihan syarikat konsesi tersebut akan selesai dalam tempoh tiga bulan

Bermakna, kerajaan Selangor sekarang ini bakal memiliki kawalan penuh terhadap pengurusan air Di Selangor termasuk tarif di Selangor sekaligus meredakan sedikit sebanyak ketegangan mengenai isu air dan mungkin situasi menang-menang juga bagi kedua-dua pihak.

Seperti janji kerajaan Selangor sebelum ini, dengan bayar pampasan sejumlah RM9,65 bilion untuk beli pengurusan syarikat air Selangor ini, dijangka rakyat Selangor bakal menjadi ‘taukeh dalam industri air Selangor’ di mana apabila Kerajaan Negeri bakal menerbitkan saham air sebagaimana pengalaman Tan Sri Khalid Ibrahim melakukan antara rakyat & kerajaan Malaysia ketika beliau menjawat jawatan Ketua Pegawai Eksekutif Permodalan Nasional Berhad (PNB) sebelum ini.

P/S : Apa kata rakyat Selangor amnya dan rakyat malaysia umumnya dengan hasil perjanjian kali ini, di mana kerajaan Selangor dapat beli syarikat konsesi air di Selangor dengan nilai sejumlah RM9.65 bilion?

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena