Friday 28 February 2014

BR1M menambah kasih sayang? Penduduk M'sia mencecah 30 juta orang petang semalam!

Sabtu, 1 Mac 2014
Shawn Zikri's photo.

55 tahun merdeka, tapi rakyat masih sengsara...

Gambar: Kita mempunyai lebih kurang 28 Juta penduduk. Kalau 8 juta KELUARGA layak terima BR1M bermakna kalau kita bahagi 3, mungkin 21 juta penduduk dibawah paras kemiskinan....

p/s: ''55 tahun merdeka, tapi rakyat masih sengsara, barang naik cukai segala, rakyat di gula-gula, kita kibar Jalur Gemilang tapi kita kena temberang, Kemerdekaan tiada erti hanyalah ‘Janji Dicapati’ …”
Kita mempunyai 30 Juta penduduk. Kalau 8 juta KELUARGA layak terima BR1M bermakna kalau kita bahagi 3, mungkin 21 juta penduduk dibawah paras kemiskinan....

p/s: ''55 tahun merdeka, tapi rakyat masih sengsara, barang naik cukai segala, rakyat di gula-gula, kita kibar Jalur Gemilang tapi kita kena temberang, Kemerdekaan tiada erti hanyalah ‘Janji Dicapati’ …”
 — bersama Mike Lun Sullang.

INILAH NILAI SEBENAR BR1M KEPADA RAKYAT DAN KEPADA PEMIMPIN BN (GAMBAR)


Masyarakat Cina ambil BR1M tapi mereka bijak pilih pemimpin manakala masyarakat Melayu pula anggap BR1M sebagai budi yang perlu dibayar.....Manakala Pemimpin BN anggap ia sebagai umpan kepada masyarakat Melayu yang jahil..............
Dicatat oleh 

comments:

Anonymous said...
Pembetulan: Melayu BN bukan melayu PR
Anonymous said...
Melayu kelantan dan melayu selangor sahaja yg bijak berpolitik. Melayu selangor blh d katakan sbg melayu bandar dan melayu kelantan blh d katakan sbg melayu kampung tp mrk pandai. 

Penduduk M'sia 30,001,710 Orang, Jam 5 Petang Semalam

KL - Jumlah penduduk di Malaysia kini mencatatkan rekod baharu apabila mencecah angka 30 juta orang kelmarin. 

Ketua Perangkawan Malaysia, Datuk Dr. Abdul Rahman Hasan (gambar) berkata, sehingga pukul 5 petang semalam, jumlah rakyat Malaysia telah mencecah angka 30,001,710 orang berbanding 29,999,530 pada Rabu lalu.

Menurutnya, jumlah rakyat Malaysia kini telah meningkat tiga kali ganda berbanding tahun 1963 iaitu hanya 6.3 juta orang.

"Jumlah tersebut berdasarkan kajian dan perangkaan yang dilakukan oleh Jabatan Perangkaan Malaysia mengikut jangkaan kadar kelahiran seorang pada setiap minit. (Kosmo)

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena