Saturday 22 February 2014

Suamiku guru isteriku cikgu... Lena kita semakin suntuk - 'Seksa guru siapkan fail PBS'...

Ahad, 23 Februari 2014

Seksa guru siapkan fail PBS

SEKSA. Guru terpaksa naik tangga demi menyiapkan fail PBS.

Ada yang terpaksa mengendong anak untuk menyusu kerana ingin menyiapkan fail PBS di luar waktu kerja.
Guru-guru juga menjadi kerani dan penjaga stor kerana fail-fail PBS. Senyuman guru pun dah tak menjadi kerana PBS. Kita minta kementerian tukar kerjaya guru-guru dari mengajar ke penyusun fail, tak perlu mengajar lagi.
Ada juga yang berkata, selepas ini mungkin ada berita guru meninggal kerana tertimpa fail dan rak PBS. Jika guru-guru ada gambar tekanan dengan sistem PBS ini untuk di SHARE, sila inbox admin di fan page Universiti Kehidupan!.--suarainsan.net.
Read more: http://malaysiagazette.com/nasional/seksa-guru-siapkan-fail-pbs#ixzz2u7tWnQxZ
Follow us: @MalaysiaGazette on Twitter | MalaysiaGazette on Facebook

2 jam yang lalu 

“Saya telah mendengar keluhan bagaimana para guru terpaksa berjaga sehingga jam dua atau tiga pagi hanya untuk memasukkan gred ke dalam sistem kerana sistem tersebut tidak sesak pada waktu-waktu tersebut,” tambahnya.

“Malah ada juga guru yang mengadu data yang mereka masukkan hilang,” kata beliau.

Timbalan Menteri Pendidikan, P. Kamalanathan dilaporkan turut menghadapi kesukaran menggunakan sistem SPPBS dengan memerlukan dua minit untuk memasukkan data seorang murid.

“Mengandaikan sistem tersebut tidak ‘sangkut’ seorang guru dengan murid seramai 30 orang untuk satu matapelajaran memerlukan tiga jam seminggu (minima) hanya untuk memasukkan data gred tersebut,” tambah Kian Ming yang juga Strategis Pilihanraya DAP.

Beliau turut menggesa pihak Kementerian supaya segera menghentikan sistem terbabit buat masa ini dan membatalkan arahan perpindahan Cikgu Izzat.

“Kementerian harus menunjukkan bahawa mereka bukan hanya tahu menghukum pihak yang berani memberi kritikan tetapi Kementerian harus sedia mendengar pandangan mereka dan bekerjasama,” kata Kian Ming. – Roketkini.com




0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena