Thursday, 23 October 2014

[Video Fitnah Dajjal!] Dr Asri: “Saya bersimpati kepada UAI". Kebanyakan blogger jahat ini ada tuannya di dalam politik!

Jumaat, 24 Oktober 2014


Laporan Polis Fitnah UAI: Harap polis ambik kesah...
Gambar: tahu dah kan pasai uai tu..
dan 1 laporan polis telah pun dibuat..
harap polis ambik kesah..tentang hal ni..
kita tengok jer..
tahu dah kan pasai uai tu..
dan 1 laporan polis telah pun dibuat..
harap polis ambik kesah..tentang hal ni..
kita tengok jer...



Gambar: Benar atau tidak, sedarlah wahai penyebar video bahawa FITNAH telah berlaku...selagi FITNAH itu tidak dimaafkan oleh empunya diri dosa anda tidak terampun wahai penyebar keaiban org lain. Nak selamat...dedahkan diri anda dan mohon maaflah kepada yang empunya diri...

KAMI TETAP BERSAMAMU Ustaz Azhar Idrus ( Original )
Benar atau tidak, sedarlah wahai penyebar video bahawa FITNAH telah berlaku...selagi FITNAH itu tidak dimaafkan oleh empunya diri dosa anda tidak terampun wahai penyebar keaiban org lain. Nak selamat...dedahkan diri anda dan mohon maaflah kepada yang empunya diri...KAMI TETAP BERSAMAMU Ustaz Azhar Idrus ( Original )

Dr Asri simpati dengan nasib apa yang berlaku kepada UAI



Shah Alam – Bekas Mufti Perlis, Profesor Madya Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin melahirkan rasa simpati terhadap fitnah yang menimpa penceramah terkenal, Ustaz Azhar Idrus (UAI).

Beliau berkata, tiba masanya kerajaan Persekutuan menguatkuasakan undang-undang yang fokus hukuman kepada individu yang bertindak menyebarkan gambar atau video kehidupan peribadi seseorang.

Dr Asri berkata demikian selepas diminta mengulas penyebaran gambar dan rakaman video lucah yang dikaitkan dengan penceramah bebas itu.

Rakaman video berdurasi 0:38 saat itu menampilkan seorang lelaki mirip UAI dengan seorang wanita, melakukan adegan intim dengan sebahagian badan mereka dilitupi selimut.

Lelaki mirip Ustaz Azhar itu seolah-olah menyedari aktivitinya dirakam apabila beliau dikesan melirik tepat kepada kamera.

“Saya bersimpati kepada Ustaz Azhar Idrus. Sepatutnya tidak ada sesiapa yang boleh sebar, berkongsi dan jangan buat kesimpulan buruk perkara yang kita sendiri tidak tahu (kebenarannya).

“Kerajaan kena buat undang-undang terhadap sesiapa yang menyebarkan sisi peribadi seseorang, sama ada anak, isteri seseorang atau merakam perbuatan di rumahnya, yang mana mereka tidak suka orang tahu, termasuk hubungan intimnya. Maka undang-undang perlu dibuat untuk ambil tindakan kepada si pelaku,” katanya hari ini.

Rata-rata penggiat media sosial, marah dan kecewa dengan tindakan penyebaran gambar dan rakaman tersebut yang disifatkan sebagai cubaan jahat untuk memalukan individu berkenaan.

Mengulas lebih lanjut, Dr Asri bersependapat dengan kenyataan pembantu UAI, Zulkifli Wahab yang menyifatkan penyebaran video palsu itu adalah cubaan menggagalkan usaha penyebaran dakwah di kalangan umat Islam di negara ini.

Beliau menasihatkan rakyat di negara ini agar meneliti penyampaian berita di laman sosial, terutamanya yang dikendalikan oleh ‘bloggers’ kerana kebiasaannya bermotifkan politik.

“Ini karakter politik yang membunuh (assassination) yang dilakukan sesetengah pihak terutamanya bloggers yang bersikap jahat. Kebanyakan blogger jahat ini ada tuannya di dalam politik.

“Sebab itulah rakyat kena teliti bloggers jahat berpihak kepada parti mana. Maka kita akan tahu tabiat sesebuah parti itu jahat atau sebaliknya,” katanya lagi.

Sementara itu Zulkifli berkata, UAI masih meneruskan program ceramah seperti biasa dan tidak terjejas dengan penyebaran video palsu itu.

Beliau turut menafikan bahawa individu itu adalah UAI dan menyifatkan penyebaran video palsu berkenaan sebagai cubaan menggagalkan usaha penyebaran dakwah di kalangan umat Islam di negara ini.

“Bukan (UAI)… jangan percaya. Itu adalah usaha terancang pihak tertentu untuk menjatuhkan bukan saja UAI tetapi juga golongan ulama di negara ini.

“Kebelakangan ini seperti sudah wujud trend untuk menjatuhkan golongan ustaz dan ulama.

“Justeru, pihak tertentu sengaja merancang usaha kotor ini untuk menjatuhkan ulama dan memesongkan akidah umat Islam di negara ini,” katanya yang dipetik Harian Metro hari ini.

Malah beliau tidak menolak usaha itu dilakukan ekoran baru-baru ini UAI membidas program ‘I Want To Touch A Dog’ pada Ahad lalu.

“Pihak yang berkenaan seperti tidak senang duduk apabila melihat masyarakat Islam di Malaysia sekarang semakin suka dan rajin ke majlis ilmu hingga program ceramah agama dan dakwah sudah menjadi fenomena sekarang.

“Ia termasuklah program ‘I Want To Touch A Dog’ di ibu kota baru-baru ini.

“Mereka akan buat apa saja untuk merosakkan umat Islam.

Penceramah bebas ini suatu ketika dahulu mencetus fenomena apabila berjaya menarik ribuan orang hadir ke program ceramah agamanya.

Penyampaiannya yang bersahaja diselit dengan jawapan lucu tetapi tepat, padat dan mengena, mencuit hati orang yang hadir.
Posted by Kedah Lanie
Gambar: GENG USTAZ KECAM VIDEO FITNAH

Negara ini digempar lagi dengan perbuatan biadap dan tidak bermoral dengan pendedahan rakaman secara sulit video aksi lucah yang kononnya melibatkan tokoh agama yang terkenal Ustaz Azhar Idrus atau UAI

Paparan rakaman tersebut yang dikatakan mirip kepada wajah Ustaz Azhar yang telah dinafikan oleh pembantunya Zulkifli Qahab pada 23 Oktober 2014 semalam sebenarnya adalah satu usaha jahat dan berniat buruk untuk meruntuhkan kredibiliti dan ketokohan idola anak muda yang minat dengan pengajian agama melalui kuliah dan ceramah yang disampaikan oleh Ustaz Azhar.

Ustaz Azhar Idrus adalah fenomena baru dalam negara ini sehingga beliau berjaya menarik minat anak-anak muda mendekati Islam dan masjid serta surau. Penyampaian beliau yang berjenaka dan bersahaja begitu mudah difahami menarik perhatian mereka yang sebelum ini jauh daripada pendedahan agama dan tidak berminat dengan pengajian agama di masjid dan surau.

Bahkan anak-anak muda menjadikan Ustaz Azhar sebagai ikon dan contoh dalam kehidupan mereka dan Ustaz Azhar telah berjaya menjawab banyak kekeliruan dan ketidakfahaman dalam persoalan urusan agama anak-anak muda sehingga mereka mendekatinya dan meniru gayanya.

Pihak Geng Ustaz merasakan bahawa penyebaran video aksi hubungan kelamin ini adalah satu cubaan untuk membunuh karektor Ustaz Azhar Idrus sebagai Ikon dan Tokoh agama dalam negara ini. Ini dilakukan dengan sengaja setelah kejayaan dan kehebatan Ustaz Azhar Idrus menjadikan ilmu agama sebagai wadah perjuangannya.

Dengan ini, pihak Geng Ustaz juga mengecam dengan sekeras-kerasnya kepada pihak yang membuat video demikian dan menyebarkannya kepada paparan umum.

Geng Ustaz juga merasakan bahawa terdapat satu usaha terancang dan profesional yang dengki kesumat dan juga memiliki perasaan anti kepada kebangkitan Islam dan tokoh agama dalam negara ini dengan menggunakan taktik barat dan mencedok idea mereka dalam usaha menjatuhkan seseorang yang dilihat boleh berperanan besar kepada kebaikan.

Geng Ustaz juga bimbang sekiranya perbuatan ini tidak dibendung, ia akan menjadi kebiasaan dan virus dalam msyarakat dan negara yang akhirnya merosakan dan meruntuhkan keharmonian dan keamanan negara ini.

Geng Ustaz juga mendesak pihak berkuasa dan pihak penguasa agar menggunakan peruntukan dan autoriti yang ada serta undang-undang berkaitan  bagi  membendung gejala songsang dan taktik buruk ini daripada menular.

Geng Ustaz dengan ini menyatakan  kebersamaan dengan Ustaz Azhar Idrus dalam menongkah badai fitnah dan taktik kotor pihak yang tidak bertanggungjawab dan bacul ini.

Oleh :

PRESIDEN GENG USTAZ
USTAZ NORAZLI MUSA
PERTUBUHAN PENDOKONG DAN PENCINTA ULAMAK (GU)
29 ZulHijjah 1435h / 24 Oktober 2014

0 comments:

Post a comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena