Wednesday 29 October 2014

[Video] Pidato Umum Anwar di UM...Bukti yang diperolehi secara haram diterima di Malaysia - Hakim Arifin

Rabu, 29 Oktober 2014

Bukti yang diperolehi secara haram diterima di Malaysia - Hakim Arifin

Hakim Arifin berkata bahawa bukti yang diperolehi secara haram juga diterima di Malaysia. Tidakkah ini akan membuka ruang kepada lebih banyak pelanggara hak perlembagaan seseorang tetapi boleh diterima pakai di sisi Undang-undang negara? Beritanya :

Rayuan Kes Liwat II Anwar Ibrahim hari ini  diteruskan dengan peguam Sangeet berkata bahawa tiga item telah diperolehi secara haram melalui tipu daya dan penipuan dan dengan itu penangkapan ketua pembangkang itu adalah menyalahi undang-undang. 

 Beliau berkata penangkapan itu telah dibuat tanpa waran. 

   Namun, Hakim Arifin berkata bahawa bukti yang diperolehi secara haram juga diterima di Malaysia. 

 Sangeet berkata Anwar enggan memberikan DNA beliau di hospital itu dan dia menggunakan hak perlembagaan untuk tidak berbuat demikian. 

 Polis, Sangeet berkata, telah menahan Anwar semalaman setelah mengetahui bahwa mereka berada di sana hanya untuk merakam keterangannya.~ Rakyat Times

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena