Thursday 30 October 2014

Derita Rakyat! Tragedi tanah sekangkang kera & Tragedi kanak-kanak 4 tahun kaki dan tangannya diikat...

Khamis, 30 Oktober 2014
Ikuti berita selanjutnya....

Photo: beza berbeza
beza berbeza...
Photo: Hidup YAHUDI MELAYU.... Yahudi israel bg tanah dan penempatan kat bangsa dia.. Yahudi melayu umno di rampas tanah bangsa sendiri...Umno haprak tlh jual tanah mlayu...tahniah melayu.Melayu tak kan ilang didunia tpi melayu terus dihukum oleh pemimpin Umno wlpun..mereka kata memperjuangkan hak melayu...!!!
Hidup MELAYU.... Yahudi israel bg tanah dan penempatan kat bangsa dia.. melayu umno di rampas tanah bangsa sendiri...Umno haprak tlh jual tanah mlayu...tahniah melayu.Melayu tak kan ilang didunia tpi melayu terus dihukum oleh pemimpin Umno wlpun..mereka kata memperjuangkan hak melayu...!!!





Perobohan rumah warga emas di Kg #ChubadakTragedi Muharam 1436 yang hilang kemanusiaan

Ianya merupakan satu kemalangan dan tragedi kepada isu kemanusian dan kebajikan rakyat Malaysia. Apatah lagi mereka yang menjadi mangsa kezaliman tersebut adalah terdiri daripada golongan yang lemah dan tidak berdaya. Apa yang mereka miliki hanya semangat dan lidah untuk mengungkapkan kata-kata mempertahankan hak mereka. "Tolong jangan roboh rumah kami". Ungkapan pendek tapi sayang adakah ianya sampai kepada perdengaran Perdana Menteri kita yang terkenal dengan ungkapan 'Rakyat didahulukan'?

Tanah sekangkang kera yang didiami pasangan warga emas yang berjasa kepada Kota Kuala Lumpur pun diambil dengan sedimikian rupa, inikan pula tanah milik rizab Melayu yang dikatakan agak terancam di tempat-tempat yang lain?

Sekiranya isu Kampung Chubadak pun kerajaan gagal untuk mencari penyelesaian yang baik, apatah lagi rakyat Malaysia boleh harapkan daripada kerajaan ini?

Apakah ini yg dilauang² oleh pejuang Melayu UMNO serta suku sakat UMNO cara menolong orang2 Melayu...

OH! Malayasiaku melayu ditindas melayu juga menindas

Melayu tipu melayu. ...Melayu tindas melayu. ..apa pun dalam minda Juak² Otak Karat Biru suku sakat UMNO pihak lain juga yg dipersalahkan ...aduh! karat biru betol otak suku sakat UMNO.

Gambar kanak-kanak 4 tahun terbaring di rumah pengasuh dalam keadaan kaki dan tangannya diikat

Kanak-kanak lelaki yang ditemui ibunya di rumah pengasuh dalam keadaan kaki dan tangannya diikat, semalam.
Kanak-kanak lelaki yang ditemui ibunya di rumah pengasuh dalam keadaan kaki dan tangannya diikat, semalam.


KEPALA BATAS: Seorang ibu terkejut mendapati anak lelakinya yang berusia empat tahun terbaring di lantai rumah pengasuhnya di Taman Seri Pinang, di sini, hari ini, dengan tangan dan kakinya diikat.

Kejadian itu disedari ketika wanita itu membuat 'pemeriksaan mengejut' di rumah pengasuh itu.

Ketua Polis Daerah Seberang Perai Utara (SPU), Asisten Komisioner Abdul Rahman Ibrahim berkata, polis menahan pengasuh berusia 39 tahun itu selepas menerima laporan wanita itu, seorang pekerja kilang.

Dia direman sehingga esok bagi membantu siasatan.

Ketika kejadian, hanya anak pengasuh berumur kira-kira 11 tahun berada di rumah itu.

Menurut sumber, kanak-kanak itu dijaga pengasuh tersebut sejak Jun tahun lalu.

“Sebelum ini, tiada masalah berlaku membabitkan anaknya.

“Namun, sejak akhir-akhir ini, ibu mangsa mendapati anaknya itu sentiasa dalam keadaan lapar dan mengambil keputusan untuk melihat sendiri keadaan anaknya ketika di rumah pengasuh tersebut,” katanya.

Menurut sumber itu lagi, kanak-kanak itu diikat kerana didakwa nakal.
-sinarharian-

Kerengga.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena