Tuesday, 28 October 2014

Wajah Peludah Rakyat...

Selasa, 28 Oktober 2014

Wajah Polis Peludah Rakyat Tersebar



Photo: Polis Puiiih !!!
Sambungan kisah warga kampung chubadak yg dinodai 
Kejam peguatkuasa..
Kejam lagi pihak yg berkuasa..
Sambungan kisah warga kampung chubadak yg dinodai
Kejam peguatkuasa..
Kejam lagi pihak yg berkuasa..,
Kisah dia macam neh. Anak muda turun padang bagi menghalang perobohan kampung Chubadak. So mereka buat halangan. Polis macam biasa tak bagi chance. Terus bertempur, tangkap, tahan, bising dan err ludah?

Ludah? Ludah? Ludah?

SOP apa lue pakai polis? Yang p ludah2 orang neh?

Kau nak tangkap. Tangkap je la. Pasal apa main ludah2 orang ye tak? Sudah la meludah orang lepas tue buat bodoh je lepas ludah-ludah.

Polis semua bengkek sebab dorang melawan kaw2 tadi. Kena melawan. Aku tak faham orang2 UMNO kat citer neh. Mereka kata mereka nak tolong melayu. Tapi kenapa dalam isu Chubadak malaon2 tue tak turun pertahankan kampung warisan Chubadak? Chubadak bukan setinggan. Chubadak asalnya penempatan. Peneroka bandar tahu. Ditukar jadi setinggan selepas ditukarmilik kepada pemaju kapitalis. 

Dalam citer neh. 

Polis melayu. Berpakat dengan DBKL melayu. Berpakat dengan kapitalis bangsat YTL cina. Untuk halau orang melayu dari kediaman masing2.

Ini ke kau kata tolong orang melayu UMNO oi?

Macam gampang jek aku tengok.

Melayu tindas melayu. Patutnya DBKL mempertahankan hak penduduk untuk mendapatkan pampasan yang sewajarnya sesuai dengan tanah yang dirampas. Ini tanah bandar. Bukan tanah ceruk2 kampung. RM7,000 jek nilai pampasan bukan pampasan apa pun. Nak layan orang macam takde maruah plak dorang2 neh. Eh sial la. Marah plak aku jadinya.

Then. Cubaan geng2 pro UMNO untuk mencalarkan reputasi mahasiswa. Kononnya mahasiswa buat citer bangang.


Pertama. Kes ludah dah pun dibuat laporan polis. Tunggu siasatan. Laporan dah dibuat. Citer ludah bukan citer fitnah. Ia citer benar. Kita tengok apa kata polis. Buka ka tutup ka nafi ka fitnah ka apa ka. Kita sama2 tunggu.

Kedua. Gari tue tak semestinya kat belakang. Kat depan pun boleh. Ko tengok la gambar masa dia kena kepung dengan polis.




Polis nak gari dia. Kedua2 tangan dia kat depan la. Kalau tatau, tanya la.

Ketiga. Update facebook bukan macam update solat. Eh, update solat kena wudhu la. Kena ada tempat bersih dan bersesuaian. Takan main solat kat mana2 hala plak dengan arah kiblat tatau? Sebab tue bila dia boleh update facebook bagitau dia kena ludah dan tak dibenarkan bersolat, itu logik. Sebab ini zaman smartphone dan internet. Lepas tulis sebarang dua pas telefon kat member2 pegangkan jap sementara tunggu soal siasat polis. Apa yang peliknya pula.

Aku tahu geng2 UMNO kebarangkalian tak cerdik mereka tue tinggi. Tapi cuba la. Cuba la sesekali jangan tunjuk. Cuba la sesekali kasi sorok dan diam2. Kalau pun korang tak tunjukkan kebodohan korang sesekali, tak bermaksud kami anggap korang dah meninggal. Bertenang la wei.

Sekarang. Makcik Wahidah suami isteri apa citer? Dok dalam khemah. Ini sapa peduli? Sapa tahu? Malam, hujan, nyamuk, apa citer? Binatang liar ke apa citer? Ada peduli? Sedap2 roboh rumah orang. Mentang2 la mereka warga tua. Sedap2 aje DBKL membuli kan. Perangai macam lahanat. Barang2 makcik Wahidah belum habis berkemas dikeluarkan upacara bunuh rumah orang rancak berlaku kat belakang. Upah warga asing untuk buat kerja sebab DBKL dah cuak dengan orang kampung yang berapi dengan mereka. Kalau warga asing buat kerja takde isu sangat. Ye tak?

Lahanat-lahanat neh taktau bahawa tiap-tiap penindasan ke atas orang miskin yang dilakukan diperhatikan dan kami membina jaringan dendam. Eh, JAKIM mana? Mufti mana? Apa fatwa roboh rumah orang miskin, setannnnnnnnnnnnnn?

Updated.

Yang ludah mahasiswa tadi nama dia ASP Tan. Pegawai polis berbangsa cina. 

Sumber Ameno World

0 comments:

Post a comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena