Tuesday 26 May 2015

Kenapa puak UG duk pulun nak bolot semua jawatan?

Selasa, 26 Mei 2015

Agenda kenapa puak UG duk pulun nak bolot semua jawatan dalam PAS dibongkar..???

Kena faham bila keputusan mesyuarat tu mengikat dan bila ia adalah saranan atau pandangan semata2

Tugas utama MSU ialah memantau keputusan eksekutif JKKP itu mematuhi syariat atau tidak. JKKP buat apa2 keputusan dalam mesyuarat, tanggungjawab MSU semak mengikut syariat ke tidak. Keputusan MSU itu mengikat JKKP. Ini satu ciri bila keputusan MSU itu mengikat dan wajib dipatuhi oleh JKKP.

Satu lagi keadaan bila JKKP merujuk sesuatu perkara untuk keputusan hukum. Keputusan MSU akan mengikat JKKP.

Kalau JKKP xbuat apa2 keputusan eksekutif atau merujuk kpd MSU untuk keputusan hukum - apa jua keputusan mesyuarat MSU tidak mengikat. Maka paling2 afdal ia adalah saranan dan pandangan yg tidak mengikat.

Dalam kes MSU buat keputusan untuk bawa PAS keluar dari PR....SOALAN PERTAMA ADALAH ADAKAH JKKP SUDAH BUAT KEPUTUSAN EKSEKUTIF UNTUK BAWA PAS KELUAR DRP PR?

Setakat ini takde. Jadi adakah keputusan MSU itu mengikat dan menjadi dasar PAS sekarang?;JAWAPNYA TIDAK...DAN ITU BUKAN KEPUTUSAN RASMI PAS.

Mengapa saya kata begitu? Sebab dilaporkan diatae MSU MERUJUK KEPUTUSANNYA KPD JKKP....MSU TAK PETLU MERUJUK KPD JKKP YANG LEBIH RENDAH HIRAKI DRP MSU TETAPI SEBALIKNYA...MENGAPA MSU RUJUK DALAM KES INI?

Sebab MSU tak de kuasa membuat keputusan eksekutif dlm hal ini. Ia terletak ditangan JKKP. Sebab itu dalam agenda UG, mereka mahu membolot semua jawatan JKKP dari Presiden hingga ke AJKKP...namlak tak permainan puak UG?

 Adam Al-Pekani

Syssss

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena