Sunday 26 November 2017

[Video Kerjasama Pas Dan Umno Memberi Manfaat, Kata Umno] BN Perak cemas, Zahid tumpu sepenuh perhatian kepada negeri.

Isnin, 27 November 2017

BN Perak cemas, Zahid tumpu sepenuh perhatian kepada negeri

Zahid habis masa di Perak, kata Salman.

AMANAH menyifatkan kekerapan Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berada di Perak sebagai petanda seolah-olah BN Perak di dalam keadaan cemas dan membimbangkan menjelang pilihan raya umum ke 14 (PRU-14).

Sebab itulah, kata Setiausahanya, Salman Salleh, BN Perak terpaksa menggunakan kedudukan Zahid sebagai ‘Orang Nombor Dua Negara’ untuk membantu mereka di Perak ketika ini.

“AMANAH Perak yakin kerusi Parlimen Bagan Datok dan juga Pentadbiran Kerajaan Negeri Perak akan mampu diambil alih semula kerana situasi terkini menunjukkan tahap keyakinan BN Perak khususnya terpaksa ‘mengheret’ Zahid bagi menjamin kekuatan dan kemenangan dalam Pilihan Raya yang sungguh sengit kali ini,” kata beliau dalam satu kenyataan hari ini.
Katanya, AMANAH) Negeri Perak melihat ‘Orang Nombor Dua’ negara dalam tempoh sebulan pada bulan November 2017 ini telah menghadiri lebih daripada sepuluh program kerajaan Persekutuan dan kerajaan negeri Perak yang diadakan khasnya di negeri Perak baru-baru ini.
Beliau yang juga Ahli Parlimen Kawasan Bagan Datok begitu kerap berada di Perak di dalam membantu jentera Barisan Nasional (BN) Negeri Perak khasnya dalam menghadapi Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) nanti.
Selain program Kerajaan Persekutuan yang diadakan khasnya di Bagan Datuk seperti pada hari ini, 26 November 2017 iaitu Majlis Pecah Tanah Politeknik Bagan Datuk selain beberapa program sampingan seperti Sukan Tahunan di padang Sekolah Menengah Kebangsaan Hutan Melintang serta ziarah.
Manakala pada hari semalam sahaja, 25 November 2017 telah merasmikan Karnival Jualan Mega 2017 di Bulatan Amanjaya, Ipoh anjuran Kementerian dan sebelumnya pada 21 November 2017 merasmikan Majlis Penutup Persidangan Antarabangsa di Hotel Casuarina @ Meru Raya anjuran Kerajaan Negeri.
Pada hari yang sama turut merasmikan Konvensyen Perdana dan Persidangan Perwakilan Majlis Guru Besar Negeri Perak kali ke-30 /2017 di Ipoh, selain itu mempunyai jadual penuh pada 19 November 2017 dengan program utamanya iaitu Fiesta NBOS Sayang Malaysia di Sekolah Menengah Kebangsaan Hutan Melintang, katanya.
Selain itu juga program Majlis Penutup Seminar Keselamatan Kanak-kanak – Always Beware dan Be Aware (ABBA) di Bagan Datuk, merasmikan Pusat Pembiayaan Komersial Agro Bank Hutan Melintang serta Pelancaran Blue Ocean Youth Movement, sembang santai dan beramah mesra bersama dengan golongan belia.
Dan dua hari berturut-turut pada 11 November 2017, Sambutan Rumah Terbuka Malaysia sempena Deepavali di Sungai Siput dan 12 November 2017 Majlis Pelancaran Program Vetri Road to Victory in 2018 di Hutan Melintang dan melawat kemajuan prestasi projek pembangunan Waterfront Bagan Datuk.
Malaysia Dateline

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena