Sunday 26 November 2017

[Video Jika Pakatan Menang Melayu tetap berkuasa kerana Cina 22% saja di Malaysia] IN SHA ALLAH, ADA SYURGA MENANTI buat Ketua Pembangkang Kedah.

Ahad, 26 November 2017

Image result for Gambar Pakatan

INSYA ALLAH, ADA SYURGA MENANTI BUAT KETUA PEMBANGKANG KEDAH

Sekalung dan setinggi-tinggi tahniah diucapkan kepada Ketua Pembangkang Kedah dan Adun Anak Bukit daripada Pas, Amiruddin Hamzah yang telah membuat keputusan paling berani dengan meninggalkan Pas untuk menyertai Bersatu.

Jika beliau keluar Pas lalu menyertai Amanah, ia barangkali tidaklah terlalu menghairankan kerana Amanah adalah pecahan daripada Pas.

Begitu juga jika beliau menyertai PKR atau DAP, ia juga bukanlah mengejutkan sangat memandangkan kedua-dua parti itu pernah bersama dengan Pas dalam Pakatan Rakyat sebelum ini.

Tetapi, tindakan beliau menyertai Bersatu, sebuah parti yang berasal daripada UMNO, nyata membuka lembaran baru dalam pemikitan dan perkembangan politik negara menjelang pilihanraya akan datang.

Ia dengan sendirinya bukan saja menggambarkan adanya keyakinan terhadap masa depan Bersatu, bahkan melalui parti itu terlihat adanya jalan menuju syurga menerusi perjuangan menumbangkan UMNO dan BN bersama-sama Pakatan Harapan yang dianggap sebagai amar makruf nahi mungkar paling besar ketika ini.
Amiruddin sendiri mengakui keputusannya memilih Bersatu adalah kerana ingin bersama-sama dalam perjuangan menumbangkan UMNO dan BN setelah mendapati semakin mustahil untuk melihat Pas dapat bekerjasama dengan Pakatan Harapan.

Katanya, dalam berhadapan PRU 14, mood rakyat secara keseluruhannya adalah untuk menukar kerajaan, baik di peringkat Pusat mahupun negeri dan beliau tidak mahu terpisah daripada arus tersebut.

Lihat...inilah pejuang amar makruf nahi mungkar yang tulen dan sebenar-benarnya. Ketika bersama Pas, parti itu selalu mendendangkan irama lagu bahawa perjuangan mereka adalah amar makruf nahi mungkar, menentang kezaliman dan memberi keyakinan bahawa pasti ada syurga di hujung perjuangan.

Tetapi, sejak kebelakangan ini, entah disampuk hantu mana, perjuangan Pas semakin tidak keruan dan berubah-ubah haluan.

Sekejap mahu sendirian, sekejap yang lain mahu jadi penasihat kerajaan, kemudian mahu jadi "king maker", selepas itu berubah lagi dengan keyakinan mampu menubuhkan kerajaan, walau kerusi yang ditandingi hanya 100 saja dan terbaru ini nampaknya seronok jadi berkecuali pula.

Dulu juga Pas mengatakan perjuangan mereka adalah hudud, kemudian berubah menjadi negara kebajikan, alih-alih sekarang ini sudah berpuas hati dengan Akta 355 saja, walaupun ia menjadi sejarah dunia sebagai satu-satunya usul yang hanya dibaca, kemudian ditangguh beberapa kali dan tidak mungkin dibahas sampai bila-bila.

Jika asyik  berubah dalam hala perjuangan dan tidak pernah konsisten, di mana syurga yang konon dikejar selama ini?

Lantaran itu, keputusan Amiruddin meninggalkan Pas dan menyertai Bersatu untuk bersama-sama dengan Pakatan Harapan bagi menumbangkan UMNO dan BN adalah pilihan yang tepat bagi dirinya.

Insya Allah, inilah pilihan yang menjanjikan syurga sebagai balasannya setelah Pas yang dijadikan wadahnya sebelum ini sudah jauh melencong ke jalan lain yang entah ke mana halanya, manakala Amiruddin memperlihatkan konsistennya terhadap perjuangan amar makruf nahi mungkar sejak dulu, kini dan selamanya.

Pilihan Amiruddin ini juga seharusnya diikuti sama oleh lebih ramai pemimpin dan ahli Pas yang lain jika benar mereka mahu menjadikan pahala dan syurga kekal sebagai idaman dalam perjuangan. (ShahbudinHusin 26/11/2017)

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena