Friday 16 November 2018

[Video Dulu Umno menang sorak, sekarang TAK SAH! Kah3 Rantau pun tergadai] Kerana ICERD kalimah BISMILLAH dinjak-injaknya.

Sabtu, 17 November 2018


Foto Suara Rakyat.
Image may contain: one or more people and outdoor
Inilah salah satu sebab kenapa Islam tak menggalakkan perbuatan demonstrasi. Bila dah ramai yang berhimpun meluahkan rasa marah, lalu diapi²kan lagi dengan ucapan yang provokatif, maka kewarasan akal akan digantikan dengan emosi dan nafsu.Gambar ni sebagai contoh. Mustahil mereka tidak sedar mereka sedang berdiri di atas kalimah BISMILLAH...
Walaun semakin 'bengong'?
ICERD adalah singkatan kepada International Convention on the Elimination of All Forms of Racial Discrimination atau Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Semua Bentuk Diskriminasi Kaum. Persoalannya kenapakah puak pembangkang membantah penghapusan diskriminasi kaum? Apakah selama ini mereka suka mendiskriminasi kaum lain di negara majmuk seperti Malaysia? 

Kelmarin diadakan tunjuk perasaan dibeberapa perkarangan masjid kerana menentang ICERD. ICERD telah dijadikan isu politik. Dalam tunjuk perasaan itu ada juga yang membakar patung tertulis ICERD. 

Ada baiknya juga tunjuk perasaan itu “bergelegak” hari ini menjadikan saya jadi terpanggil untuk mendengar syarahan Dr Mohd Asri Zainal Abidin (Maza) mengenai ICERD. Di sini saya share video jawaban beliau mengenai ICERD dalam satu ceramah malam tadi atau kelmarin. 

Secara ringkas yang dapat saya simpulkan penjelasan dari Dr Maza mengenai ICRED ini terbaik, sangat jelas dan adil. Dr Maza berdiri ditengah-tengah di antara sempadan politik berbagai ideologi. Beliau benar-benar meletakkan diri sebagai seorang Mufti. Syabas. 
Tumpang sekole.

Pegawai pengurus p'raya Rantau dihukum penjara 3 bulan

Dikemaskini 
Mahkamah Pilihan Raya di Seremban hari ini memerintahkan pegawai pengurus pilihan raya (RO) di DUN Rantau, pada pilihan raya umum ke-14 lalu, Amino Agus Suyub dikenakan hukuman penjara tiga bulan kerana menghina mahkamah.
Hakim Datuk Azimah Omar, memerintah demikian setelah mendapati Amino Agus bersalah menghantar mesej teks kepada penolong pegawai pengurus SPR, Daing Muhamad Rahimi dengan cuba mengajarnya menjawab soalan.
"Sebagai seorang RO dan pegawai daerah (Rembau), kamu seorang pegawai kerajaan, seorang kakitangan kerajaan tetapi kamu cuba mengajar saksi cara menjawab soalan.
"Tindakan kamu ini mengganggu prosiding dan ini sangat serius," kata Azimah.
Amino dan Daing, yang juga penolong pegawai daerah Rembau, memberi keterangan dalam petisyen pilihan raya Dr S Streram.
Mk.

2 comments:

Unknown said...

Dah tak sah jd ADUN, minta balik semua payment.

Lone ranger pomen said...

Kalau kena Kat ph, segala hadis keluar utk Kate gaji tu haram. Mcm mane najib umum peruntukkan 30j utk sekolah tahfiz. Tang lge umum 50j mengarut lebai Kata taK cukup.

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena