Wednesday 28 November 2018

[Video SUHAKAM-Jangan Guna Alasan Hak Berkumpul untuk Mulakan Rusuhan] Mahkamah Tinggi tolak permohonan tiga penganut Kuil untuk tangguh pengambilan semula tapak kuil itu oleh One City & Mufti: Api marak jangan disimbah minyak.

Khamis, 29 November 2018
Foto Otai BERSIH.
Foto Otai BERSIH.


Foto Otai BERSIH.
Terkini !
Mahkamah Tinggi Shah Alam tolak permohonan tiga penganut Kuil Sri Maha Mariamman untuk tangguh pengambilan semula tapak kuil itu oleh One City Development Sdn Bhd.

Mufti: Api marak jangan disimbah minyak

Otai BERSIH
"Peringatan kepada mana-mana pihak supaya tidak mencurah minyak ke dalam api yang marak kerana ia bakal membawa kerosakan yang lebih memudaratkan. Isu ini perlu ditangani dengan serius tetapi (dengan) amat berhati-hati," kata Dr Zulkifli Mohamad.
Tiada mana-mana rakyat Malaysia yang sudi mempertaruhkan masa depan bersama melalui sesuatu isu yang boleh diselesaikan dengan semangat muhibah, kata mufti Wilayah Persekutuan.
Justeru kata Dr Zulkifli Mohamad semua pihak yang terlibat dalam konflik kuil Sri Maha Mariamman itu wajib dimulakan secepat mungkin agar segala ketegangan dapat diselesaikan dengan baik.
Pada masa sama kata mufti itu tidak perlu mana-mana pihak memburukkan lagi keadaan sedia ada.
"Peringatan kepada mana-mana pihak supaya tidak mencurah minyak ke dalam api yang marak kerana ia bakal membawa kerosakan yang lebih memudaratkan.
"Isu ini perlu ditangani dengan serius tetapi (dengan) amat berhati-hati.
"Kita sebagai rakyat Malaysia tidak sudi mempertaruhkan masa depan kita bersama atas isu yang pada hakikatnya boleh diselesiakan dengan penuh muhibah," katanya dalam satu kenyataan hari ini.
Mk.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena