Sunday, 25 November 2018

[Video Rusuhan Kuil: 18 kenderaan terbakar] Sudahkah kamu bersedia wahaii ahli #PAS dan #UMNO? P/s cota dan belantan dah lama disimpan ne! Penceroboh acu parang di leher pengerusi kuil.

Isnin, 26 November 2018
Foto Otai BERSIH.
Otai BERSIH
Sudahkah kamu bersedia wahaii ahli
#PAS dan #UMNO.
Ingat jika tidak menuntut ilmu kebal
Jangan sesekali turun Himpunam #ICERD

Pihak #FRU sudah bersiap sedia untuk
Menhadapai kamu jika kamu melakukan
Keganasan.
P/s cota dah lama disimpan jangan cuba
Cota tu di keluarkan kembali dari sarung
Nanti kamu jugak yang sakit

'Penceroboh acu parang di leher pengerusi kuil’

Menurut seorang ahli jawatankuasa Badan Bertindak Kuil Seafield, Elangovan Annamalai kira-kira 200 orang penceroboh terlibat dalam kejadian awal pagi hari ini. Pihak polis bagaimanapun menganggarkan jumlah itu sekitar 50 orang.
"Kekecohan bermula lebih kurang pukul 2.10 pagi. Kumpulan penceroboh lebih kurang 200 orang memasuki ke perkarangan kuil dan mencederakan penganut kuil yang bermalam di kuil.
“Mereka turut menjerit ini tanah 'One City' dan mengarahkan kami keluar dari kuil.
"Penceroboh juga mengambil lima anggota kuil sebagai tebusan termasuk Pengerusi Badan Bertindak Kuil, Ramaji dengan meletakkan parang di lehernya," katanya kepada Malaysiakini.
Elangovan mendakwa bahawa pihak polis hanya tiba pada jam 4.30 pagi dan tidak bertindak sehingga kumpulan penganut lain cuba mengusir penceroboh berkenaan.
"Kumpulan ini juga membaling batu dan senjata ke arah penganut India yang berada di luar kuil selepas pintunya dikunci. Namun, masih tiada tindakan dari pihak polis.
"Pada pukul 4.30 pagi, penganut yang yang berada di luar kuil memecah pagar dan masuk ke perkarangan kuil untuk mengusir kumpulan penceroboh ini. Masa itulah polis bertindak.
“Kami sangat kesal dan ini jelas satu tindakan berat sebelah," kata Elangovan yang menerima sepuluh 10 jahitan selepas mendakwa dicederakan dengan parang.
Mk.

0 comments:

Post a comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena