Friday 24 May 2019

Kes 1MDB - Polis menyerbu sebuah firma audit, Deloitte Malaysia! Dahsyat di Indonesia..Khawarij bahaya kepada umat Islam [Video Hakim: Rosmah perlu isytihar hartanya]

Jumaat, 24 Mei 2019
KiniTV
Isteri bekas perdana menteri Najib Razak, Rosmah Mansor gagal untuk mengketepikan notis pendakwaan yang memerlukan beliau mengisytiharkan hartanya dalam kes penggubahan wang haram yang dihadapinya. Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur Mohamed Zaini Mazlan memutuskan bahawa mematuhi notis berkenaan tidak akan menjejaskan haknya untuk perbicaraan yang adil kerana ia tidak ada kena mengena dengan 17 pertuduhan pengubahan wang haram yang dihadapinya itu. Pada 10 Mei lalu, Rosmah mencabar kesahihan Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram (Amla) dengan mendakwa ia bertentangan dengan perlembagaan dan peruntukan di bawah undang-undang tersebut menyekat haknya untuk berdiam diri. Pihak pembelaan berhujah notis di bawah Seksyen 49 Amla itu melanggar hak Rosmah untuk mendapatkan perbicaraan adil serta keistimewaannya untuk tidak menunjukkan dirinya bersalah (self-incrimination). April lalu, pihak pendakwaan telah memfailkan notis terhadap Rosmah untuk mengisytiharkan pembelian hartanahnya dalam kes pengubahan wang haram yang dihadapinya itu. Rosmah menghadapi 12 tuduhan pengubahan wang haram berjumlah RM7,097,750 dan lima lagi tuduhan kerana didakwa gagal mengisytiharkan pendapatannya kepada Lembaga Hasil Dalam Negeri. Rosmah mengaku tidak bersalah terhadap semua pertuduhan pada 4 Oktober tahun lepas di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur.
Imej mungkin mengandungi: teks
KUALA LUMPUR: Polis menyerbu sebuah firma audit, Deloitte Malaysia susulan dipercayai ada kaitan dengan siasatan penyelewengan dana 1Malaysia Development Berhad (1MDB), hari ini.
Sepasukan pegawai dan anggota dari Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJK) Bukit Aman dilihat masuk ke Bangunan LGB, Taman Tun Dr Ismail di sini, yang menempatkan pejabat syarikat berkenaan, tengah hari tadi.
Deloitte PLT yang beribu pejabat di United Kingdom pernah disiasat Suruhanjaya Sekuriti Malaysia (SC) berhubung pembabitan mereka dalam skandal 1MDB, Januari lalu.
SC dilaporkan mengenakan celaan dan penalti berjumlah RM2.2 juta terhadap firma itu bagi empat kesalahan berkaitan dengan terbitan Program Sukuk Murabahah bernilai RM2.4 bilion, yang diterbitkan oleh Bandar Malaysia Sdn Bhd (BMSB) pada 2014.
Imej mungkin mengandungi: 1 orang
Imej mungkin mengandungi: luaran
Imej mungkin mengandungi: 2 orang, teks
Imej mungkin mengandungi: satu atau lebih orang, orang berjalan, orang berdiri, orang ramai dan luaran
Dahsyat di Indonesia....
Akibat tak puas hati dengan kekalahan Prabowo, mereka merusuh. Membaling anggota polis, membakar dan merosakkan kenderaan awam. Hingga ada yang mati dan ramai yang cedera.
Yang merusuh kebanyakannya pakai kopiah, selepas membakar kenderaan dan merosakkan harta awam, mereka bertakbir Allahuakbar...
Sedih tengok, seolah-olah Islam begitu karut sekali ajarannya hingga penganutnya menjadi begitu buruk kelakuannya, na'uzubillah.
Kerana apa berlakunya keadaan yang destruktif begitu...?
Kerana semasa kempen, pihak Front Pembela Islam (FPI) yang menyokong Prabowo telah memainkan sentimen agama dan menghidupkan api perkauman untuk mempengaruhi rakyat supaya menolak Jokowi. Kononnya kalau Jokowi menang lagi, Islam akan ditindas, ulamak-ulamak Islam akan dizalimi, kaum Cina akan menguasai Indonesia, komunis akan memerintah, dan seumpamanya.
Hampir sama dengan politik Malaysia...
Orang-orang bodoh dan jahil sangat mudah termakan dengan hasutan perkauman dan sentimen agama yang dimainkan oleh UMNO dan PAS.
Kerajaan PH wajib bersungguh sungguh membanteras perbuatan menunggang agama dan bangsa ini kerana kesannya jika biarkan akan kita lihat selepas PRU15 nanti.
Cegah sebelum parah!

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena