Wednesday 22 May 2019

APA ITU WALAUN? Makcik Senah is back dgn maklumat baru..Tidak pernah berlaku dalam sejarah negara, sendiri bakar, sendiri report, sendiri masuk lokap! 2 inspektor, 5 anggota polis ditahan kes samun [Video Tak Payah Tunjuk Jaguh! kita Semua Dah Kalah]

Rabu, 22 Mei 2019

Tiada penerangan foto disediakan.
Tidak pernah berlaku dalam sejarah negara, sendiri bakar, sendiri report, sendiri masuk lokap...
Patut pun orang gelar puak ni puak walaunbodo!

Kami Viral
APA ITU WALAUN?
Walaun ialah sejenis menate yang menimbulkan kerosakan kepada manusia. Walaun hidup dalam berkumpulan untuk merosakan pemikiran anak² muda manusia. Mereka selalu melalak tanpa mengira waktu. Golongan walaun selalunya akan menentang sesiapa sahaja yang tidak menyokong ketua mereka.
Jenis walaun terdiri daripada:
1. Mengoyakkan banner ,bendera dan merosakkan hak org lain.
2. Suka membuat bising dan mengganggu ketenteraman org lain.
3. Sentiasa berfikiran jahat.
4. Merasakan mereka dan ketua² mereka adalah yang terbaik di muka bumi ini.
5. Merasakan golongan mereka sahaja yang dibantu Tuhan.
6. Merasa bangga diri, riak, takbur dan angkuh.
Kebanyakan manusia yang menternak walaun ini untuk kepentingan diri mereka dalam menjalankan urusan duniawi. Manakala guru² sufi dan ulamak akhirat mengharamkan mengikuti golongan walaun ini kerana banyak membawa bencana dan kerosakan.
Imej mungkin mengandungi: teks
Makcik Senah is back dgn maklumat baru...
Fitnah! Fitnah!... Sekali Pengarah Jabatan Amal Perlis parti ana kena cekup dengan polis kes bakar kereta mufti.
Imej mungkin mengandungi: 2 orang, teks
Bukan fitne pulak doh

2 inspektor, 5 anggota polis ditahan kes samun

Dua pegawai polis berpangkat inspektor selain lima anggota ditahan bagi membantu siasatan membabitkan satu kes samun seorang ahli perniagaan Ahad lepas.
Ketua Polis Kuala Lumpur Mazlan Lazim dalam satu kenyataan media berkata, dua inspektor berkenaan iaitu seorang dari Maktab Teknik PDRM, Muar manakala seorang lagi pegawai dari Bahagian Narkotik Ibu pejabat Polis Daerah (IPD) Petaling Jaya serta lima anggota lain iaitu seorang dari IPD Petaling Jaya, tiga dari Balai Polis Sea Park dan seorang dari Balai Trafik, Jalan Bandar.
“Mereka ditangkap pada 20 Mei dan direman selama empat hari bermula pada 21 hingga 24 Mei ini. Turut ditahan, empat lelaki termasuk seorang kakitangan Bank Negara Malaysia (BNM) yang ditangkap pada 21 Mei pula akan dibuat permohonan reman pada 22 Mei ini,” katanya.
Beliau berkata kesemua suspek berusia dalam lingkungan 31 hingga 41 tahun dan kes disiasat mengikut Seksyen 395 dan 170 Kanun Keseksaan.
Mazlan menjelaskan, kes ini merupakan susulan daripada seorang lelaki yang merupakan ahli perniagaan yang membuat laporan polis pada 4.40 petang Ahad lepas.
Lelaki berkenaan menyatakan terdapat sembilan individu telah datang dan memperkenalkan diri sebagai pegawai polis Bukit Aman dari Bahagian Jenayah Perdagangan dan pegawai BNM serta mendakwa pengadu menjalankan kegiatan pengurup wang tanpa lesen perniagaan di premis perniagaannya di Jalan Silang.
Dalam kejadian itu, pengadu turut mendakwa dirinya dan empat orang pekerjanya telah digari selain telefon lelaki terbabit telah diambil serta wang tunai berjumlah RM4,000 yang disimpan di dalam peti simpanan juga dirampas.
Selain itu, Mazlan menjelaskan, suspek juga telah meminta wang berjumlah RM200,000 sekiranya pengadu mahu dilepaskan dan akibat ketakutan atas ugutan tersebut, pengadu telah menyerahkan wang yang diminta suspek.
Mazlan berkata, pihaknya memandang serius kes ini dan tidak akan berkompromi dengan mana-mana pegawai dan anggota PDRM termasuk orang awam yang terlibat dalam sebarang perlakuan jenayah.
“Mereka yang didapati bersalah akan dikenakan tindakan undang-undang yang setimpal dengan kesalahan yang dilakukan,” katanya.
Bernama

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena