Friday 17 May 2019

Perbicaraan kes SRC Najib baru 30% selesai! Bukan sekali jer mintak tangguh & batal, malah berkali2 mintak & Setem gereja, siapa kena buli? #IsmaPelampauAgama..Tak abis² proksi UMNO-PAS cuba buat tomahan fitnah [Video Najib mohon batal tiga pertuduhan ubah wang haram RM27 juta]

Sabtu, 18 Mei 2019
Imej mungkin mengandungi: 2 orang, teks
Bila dituduh Najib songlap duit rakyat, beriya² suruh Najib dibicarakan..
Bila dah diberi tarikh perbicaraan, pelbagai helah mintak perbicaraan ditangguh & dibatalkan..
Bukan sekali jer mintak tangguh & batal.. malah berkali2 mintak..
Perbicaraan kes SRC Najib baru 30 peratus selesai, boleh pulak mintak tuduhan dibatalkan?
Imej mungkin mengandungi: 1 orang, tersenyum
Suara Rakyat
#IsmaPelampauAgama ..Tak abis² proksi UMNO-PAS cuba buat tomahan fitnah di bulan puasa kecoh pasal 'setem rumah ibadat'.. Kononnya buat setem 'Rumah Ibadat' satu bentuk 'buli' kpd umat Islam di Malaysia..
SETEM² RUMAH IBADAH DAH LAMA DIKELUARKAN SEJAK 2016 LAGI!
2016 tu Malaysia masih diperintah oleh DAP ka!
Presiden ISMA cetus kontroversi dakwa PH keluar setem gereja
Presiden ISMA cetus kontroversi dakwa PH keluar setem gereja
Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA) terus mencetuskan kontroversi apabila presidennya, Aminuddin Yahya mendakwa kerajaan Malaysia Baharu itu telah "mengeluarkan" setem dengan lakaran imej gereja.

Menerusi kenyataan di laman Facebook, Aminuddin mendakwa "tindakan mengeluarkan setem berkenaan selari dengan konsep Rahmatan Lil Alami (Islam yang dibawa oleh Nabi Muhammad S.A.W itu merupakan rahmat untuk seluruh alam)."

"Mungkin kita hendak menarik pelancong agaknya atau sudah habis idea untuk design apa. Jadi kalau ada orang luar label Malaysia sebagai negara Kristian esok, kita janganlah marah sebab memang kita dah 'potray'-kan demikian.

"Satu lagi bentuk 'buli' kepada umat Islam," demikian tulisnya dalam entri tersebut, pada Khamis.
Bagaimanapun, tindakan melulu Aminuddin itu menerima kecam hebat oleh pelbagai pihak termasuk Setiausaha Politik kepada Lim Kit Siang dan peguam, Syahredzan Johan.

Beliau turut berkata, "menurut Aminuddin Yahaya, Presiden Isma, Islam kini "DIBULI" sebab sekarang dah ada setem gambar gereja".

View image on Twitter

Menurut Aminuddin Yahaya, Presiden Isma, Islam kini DIBULI sebab....

... sekarang dah ada setem gambar GEREJA.
Reaksi pelbagai turut diluahkan oleh netizen yang mendakwa Aminuddin "kurang bijak" kerana tidak membuat semakan mengenai pengeluaran setem yang mempamerkan rumah ibadat di Malaysia.

Tinjauan Astro AWANI di laman sesawang Pos Malaysia, koleksi-koleksi setem berlatarkan gambar pelbagai rumah ibadat telah dikeluarkan sejak 21 November 2016 lagi dan ia dijual di pejabat pos di seluruh negara.

Koleksi setem berkenaan memaparkan lima imej rumah ibadat iaitu Masjid Kapitan Keling di Pulau Pinang, Gereja St Francis Xavier (Melaka), Tokong Tong Perak (Perak) serta Kuil Sri Kandaswamy Kovil dan Gurdwara Sahib Shapha, kedua-duanya di Kuala Lumpur.

Buat masa ini, pihak Astro AWANI sedang mendapatkan pengesahan dari pihak Pos Malaysia.
Astro Awani

1 comments:

Lone ranger pomen said...

Dia skang ni dlm keadaan kemaluan tu. Jgn la push2 dia. Nanti dia akan beri kemaluan dia lebih besar, sape yg susah

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena