Saturday, 18 May 2019

Mazlee dah keluarkan kenyataan PTPTN tak laksanakan sekatan keluar negara! Wan Saiful & Mastura ketua operasi PTPTN ni mesti bertanggungjawab & Rupanya kije macai umeno! Macai Umno kaki tipu dan mudah kena tipu? Ekeke! [Video Naratif rasis baru yang melanda Malaysia]

Sabtu, 18 Mei 2019
KiniTV
Presiden PKR, Anwar Ibrahim memberi amaran bahawa terdapat naratif rasis baru yang melanda Malaysia, yang merangkumi bukan hanya di kalangan orang Melayu, tetapi juga di kalangan etnik lain. "Ini bukan hanya soal orang Melayu, malah ada yang percaya alat perkauman hanya digunakan oleh orang Melayu, tetapi itu tidak benar," katanya pada sidang ringkas di Bangi, Khamis. "Terdapat juga (perkauman) di kalangan kaum India dan Cina, dan naratif mereka berlebihan. "Sebagai contoh, mereka berfikir bahawa jika kemiskinannya adalah (hanya) mengenai orang India, atau jika ia adalah perniagaan, ia (hanya) mengenai perniagaan Cina, orang Melayu diketepikan." Anwar menegaskan bahawa naratif tentang kemiskinan atau peluang perniagaan mestilah termasuk semua kaum, kerana ia memberi kesan kepada semua rakyat Malaysia.
Imej mungkin mengandungi: 5 orang, teks
Imej mungkin mengandungi: 7 orang
Mazlee dah keluarkan kenyataan PTPTN tak laksanakan sekatan pagi tadi. Wan Saiful pun tetap kena bertanggungjawab juga. Mastura ni ketua dasar & operasi PTPTN merangkap Timbalan Pengerusi PTPTN.
Jika berlaku sabotaj dari dalam, tak boleh salahkan kerajaan Malaysia, juga tak boleh salahkan penjawat awam yang berpangkat bawah. Cuma kenapa perlu sabotaj? Bukan kah anda ada keluarga yang nak disara. Jika anda setia pada UMNO. Ada kah waktu susah anda UMNO akan bantu? Setia lah pada keluarga anda, amanah dan tanggungjawab itu sangat lah berat. Fikir baik-baik sebelum nak sabotaj sesuatu. Nak buang sesuka hati tak boleh, tapi kalau dah UMNO, tetap jahat dan bodoh
Saya tak boleh nak komen lebih lagi...terpulang pada rakyat untuk menilaikan sendiri.
Imej mungkin mengandungi: 3 orang, teks
Rupanya kije macai umeno
Tiada penerangan foto disediakan.
Haha.... sedihnya....gambar mana gambar Najib terima anugerah tu.?
Macai Umno kaki tipu dan mudah kena tipu...Ekeke..
Imej mungkin mengandungi: teks
Imej mungkin mengandungi: teks
Ini cerita sebenar dari instagram YanaNajib yang diputar belit oleh macai.
Apa yang di post oleh YanaNajib sebenarnya adalah hadiah dari DYMM YDP Agong, bukannya Najib terima anugerah Tun, ngerti?!
Mana korang letak otak korang tu.?? Najib adalah OKT yang sedang dibicarakan dimahkamah atas kes berprofile tinggil. DYMM YDP Agong tak akan berikan apa-apa anugerah buat masa ini sehinggalah Najib telah dibuktikan tidak bersalah.

Terdesak sungguh macai nak up Najib.
Yang lawaknya, page Najib pun tak update pasal Najib terima anugerah, macai pula yang panda-pandai mereka-reka cerita. 
Otai BERSIH

1 comments:

nick said...

Macai UMNO bodoh lagi membodohkan. Bodoh yang amat tapi masih lagi dok no 2 belakang lebai dedak. lebai dedak yang terang2 makan dedak tapi dok membohong kononnya dedak tu adalah anugerah dari langit. Kuar fatwa2 mengarut utk halalkan dedak UMNO kononnya dedak tu dapat sebab kepandaian lebai menipu UMNO. Makan duit rasuah sebab percaya dengan makan duit rasuah tu lebai berjaya menipu UMNO? Logik ke alasan tu? Rasanya2 budak darjah satu pun tau, yang tu duit rasuah dan yang bodoh je fikir itu sumbangan ikhlas utk islam.

Nick.
Cape Tiger.

Post a comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena