Wednesday 15 May 2019

Tanah kerajaan Kelantan kena LELONG dengan nilai RM66 juta? PENGERUSI TAK BUAT KERJA MAKAN GAJI BUTA? [Video Kisah hutang zaman Kleptokrasi UmnoBN yg cakap SOMBONG..Jangan ketawa lagi]

Khamis, 16 Mei 2019
newsfans channel
Video ini di ambil ketika dato seri najib razak ketika masih lagi dalam jawatan perdana menteri, bajet belanjawan beliau dan video tun mahathir yg menegur pasal pembelanjaan beliau menguruskan ekonomi di malaysia
Imej mungkin mengandungi: satu atau lebih orang
PENGERUSI TAK BUAT KERJA MAKAN GAJI BUTA? 
Dah laa terpaksa lelong tanah dengan nilai RM66 juta. Apabila ditanya oleh wartawan , Dengan selambanya dan muka tak bersalah Mat Yaakob suruh tanya PMBK. 
Sedangkan beliau adalah Pengerusi PMBK? Dah tu buat apa selama ni?
Imej mungkin mengandungi: teks
Tiada penerangan foto disediakan.
Imej mungkin mengandungi: satu atau lebih orang, teks dan dalaman
Semalam dalam ruangan Iklan di berita Harian, Pihak Maybank mengiklankan pengisytiharan jualan dan lelongan aset PMBK(Perbadanan Menteri Besar Negeri Kelantan), iaitu lelongan 11 Lot tanah pada nilai harga RM 66 Juta..Tanah yang tergadai ini tanah Komersial dan Rezab Melayu..
Bila wartawan bertanya kepada MB, MB suruh rujuk PMBK.. Sedangkan dia adalah pengerusi PMBK, Nama pun Perbadanan Menteri Besar, kalau di Perak ni MB Inc.. Kalau dipusat, boleh dinisbahkan Syarikat khazanah..
Bulan Lepas digemparkan cerita anak Syarikat PMBK, PMBK Sawit ditutup, Bankrap.. Pekerjanya diberhentikan beramai ramai, sedangkan Syarikat ini menjana keuntungan dan pendapatan pada Negeri di era pemerintahan Almarhum Tok Guru Nik Aziz dan Husam Musa..
Inilah kalau nak tahu kelompok Ruwaibidhah, Bercakap pandai, kritik pandai.. kononnya Tabung Haji Gadai Aset Ummat Islam, Kerajaan jual kepentingan Ummat Islam dan melayu.. walhal Aset tabung Haji diselamatkan dibawah Kementerian kewangan..
Korang kutuk dan fitnah Lim Guan Eng sebagai anti islam, Kafir bagai.. Dia luluskan peruntukan jaminan RM 17 Billion atau dengan bahasa lebai mudah faham, 17 ribu juta untuk selamatkan aset Tabung Haji.. dan Lebih 6 Billion selamatkan FELDA..
Di Kelantan apa yang Kerajaan negeri mampu Selamatkan sampai harta Negeri dilelong oleh Bank, Korang cagar gadai tanah tu untuk buat apa ? Patut kebelakangan ni MB kelantan puji semacam Kerajaan pusat, maknanya dana depa dah kering digadai, zaman najib boleh ditutup tutup..
Itu belum cerita Kerajaan terengganu tutup lebih 50 anak Syarikat, kalau Kerajaan PH buat pengstrukturan semula dituduh gadai aset Ummat Islam.. hangpa buat sampai kena lelong Bank tu lagi memalukan.. kalau dah harta negeri sampai kena Lelong tu maknanya dah beberapa tindakan, Prosuder dan tuntutan dibuat oleh bank.. Maknanya Kerajaan Negeri dah tak mampu nak selamatkan tanah depa sendiri..
Lain kali tak payah lah berlagak macam Pakar Ekonomi.. kononnya Islam penyelesaian kita.. kononnya Teknokrat, Nak Selamatkan tanah sendiri, anak syarikat sendiri pun tak mampu.. Tanah Sawit tergadai berpuluh ribu hektar, Syarikat Sawit Rugi.. Tanah Balak habis gondol satu bukit, Syarikat Perkayuan Kelantan pun rugi.. ini lah cara lebai memerintah..Itu pun ada hati nak minta urus sendiri Industri Minyak.. kalau tak standard Sudah jer lah..Minyak ada pun jadi negara Miskin..
Sembang kencang, Inilah gambaran yang Nabi dah habaq mai.. Kelompok Khawarij dan Ruwaibidah, disifatkan kelompok ini banyak bicaranya.. tetapi Bodoh dalam urusan Dunia.. Jadi Allah dah zahirkan depan mata kita..
siapakah kelompok Ruwaibidhah ?
Sabda rasulullah Saw ..
سَيَأْتِي عَلَى النَّاسِ سَنَوَاتٌ خَدَّاعَاتٌ؛ يُصَدَّقُ فِيهَا الْكَاذِبُ وَيُكَذَّبُ فِيهَا الصَّادِقُ وَيُؤْتَمَنُ فِيهَا الْخَائِنُ وَيُخَوَّنُ فِيهَا الْأَمِينُ وَيَنْطِقُ فِيهَا الرُّوَيْبِضَةُ...
.“Sesungguhnya,akan datang kepada manusia tahun-tahun yang sangat menipu. Para pendusta pada zaman itu dianggap sebagai orang yang jujur, sementara orang yang jujur dianggap pendusta. Para pengkhianat pada zaman itu dipercayai, sementara orang-orang yang amanah dianggap pengkhianat. Pada zaman itu pula Ruwaibidhah banyak berbicara...”
قِيلَ... وَمَا الرُّوَيْبِضَةُ ؟ قَالَ:..
Ditanya kepada Nabi Saw.. Siapakah kelompok Ruwaibidhah? jawab nabi..
الرَّجُلُ التَّافِهُ يَتَكَلَّمُ فِي أَمْرِ الْعَامَّةِ...
“Orang Bodoh yang membicarakan urusan manusia(Masyarakat/Politik)...”
Aku harap kerajaan Pusat buka kertas siasatan, mana pergi hasil cagaran Tanah Kerajaan tu pergi..kemana pelaburan tu Menghilang di tibai lebai lebai ni mcm depa lesapkan dn rugikan pelaburan Kohilal.. 🙂
Oleh: ipohmali

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena