Wednesday 15 May 2019

Politik DEDAK! Walau pun tanpa niat, pemimpin PAS bunuh rakan2nya & Mari kita menonton Opera Cina PAS-Umno [Video Mat Sabu: Saya Nak Cakap Hal Melayu Malam Ini, Cina India Tutup Telinga Sekejap]

Khamis, 16 Mei 2019

POLITIK DEDAK TERBUKTI WUJUD DALAM PAS

Shahbudin Husin
14 May 2019
Daripada beberapa siri pendedahan yang dilakukan oleh Zaharudin Muhamad kebelakangan ini, apa yang nyata ialah amalan politik wang memang wujud dan mula membudaya dalam Pas.

Jika selama ini kita pernah dikejutkan dengan isu RM90 juta, pemimpin tertentu bergaya mewah dan berkereta mahal, rupa-rupanya dalam Pas juga sudah ada “kartel dedak” yang berleluasa.

Jika sudah ada kartel, tentu pengikut dan anak buah yang menyokong amalan politik wang dan dedak itu lebih besar lagi bilangannya.

Selama ini, Pas boleh dikata parti yang agak bersih daripada amalan politik wang, dedak atau kebendaan ini kerana perjuangan mereka selalu digembar-gemburkan hanya kerana mencari redha Allah dan balasan syurga selepas kematian nanti.

Mengapakah matlamat Pas sudah bertukar kepada syurga dunia?
KedahLanie
Tiada penerangan foto disediakan.

AGUS : KERJASAMA UMNO-PAS SEPERTI OPERA CINA


1. Semalam semasa berucap di Kerdau, Temerloh, TGHH menyatakan PAS dan Umno akan bergabung menjelang PRU-15. Katanya, usaha itu boleh berjaya kerana PAS dan Umno sudah bersih selepas beberapa individu bermasalah meninggalkan kedua-dua parti berkenaan.

2. Kata TGHH lagi, perpecahan serius dalam kalangan masyarakat Melayu terjadi kerana ada individu yang ekstrem dalam PAS dan Umno. Antara individu yang beliau namakan ialah DSAI yang dibawa menyertai Umno oleh Dr Mahathir.

3. Saya setuju PAS-Umno hendak bergabung, tetapi bilakah tarikhnya yang tepat? Tanpa tarikhnya yang tepat, saya menilai kerjasama PAS-Umno sekarang seperti opera Cina. Kenapa saya kata Opera Cina? Ini kerana secara secara faktanya, PAS tidak pernah setia dengan rakan. Saya yakin menjelang penamaan calon PRU-15 semasa pembahagian kerusi nanti, Umno akan menjadi mangsa terbaharu.

4. Gabungan PAS-Umno sudah boleh dibuat kerana PAS-Umno sudah bersih dari individu bermasalah. Bila bersihnya? Realitinya, ramai yang sedang didakwa sekarang masih dalam Umno. Manakala orang PAS yang profesional dan tidak taksub pula, sudah ramai yang meninggalkan PAS. Yang masih bersama dengan Pas ialah ‘walaun’ dan ‘waluntit’, yang mendakwa memperjuangkan Islam, tetapi bila memberi komen dan meraikan perbezaan pendapat, tidak menunjukkan akhlak Islam.

5. Perpecahan dalam masyarakat Melayu kerana ada individu ekstrem dalam Umno dan PAS dan hendak dipersalahkan pada DSAI. Bila pula DSAI ekstrem? Yang ekstrem pada saya ialah yang menuduh orang yang tidak sehaluan sebagai kafir dan pelbagai gelaran seumpamanya. 

6. Begitulah jadinya apabila kita menggunakan Islam untuk mempolitikkan Islam. Selagi PAS-Umno mempolitikkan Islam, maka selagi itulah saya menilai kerjasama PAS-Umno ini sama seperti menonton Opera Cina.
Selamat berbuka.
Imej mungkin mengandungi: satu atau lebih orang dan teks
Imej mungkin mengandungi: 1 orang

PRU-14: Walau pun tanpa niat, pemimpin PAS bunuh rakan baru

Seorang teman baik saya melahirkan rasa hairan dan takjub melihat kerjasama PAS-UMNO nampak berjalan dengan begitu akrab dan lancar sekali.

“Seolah-olah bagai pasangan kekasih yang lama terpisah dan kini bertemu kembali. Cinta mudah bertaut semula,” katanya sambil menambah hubungan PAS-UMNO pastinya tidak bermula hanya selepas PRU-14 yang menyaksikan kerajaan BN diterajui UMNO tumbang.

Malah, menurut pemerhatian saya pula, detik awal hubungan PAS-UMNO terjalin sepuluh tahun lalu, sejurus keputusan PRU-12 in 2008 diumumkan. 

Namun inisiatif untuk membentuk kerajaan perpaduan Melayu-Islam di Selangor dan Perak tidak kesampaian. Meski pun percubaan pertama oleh segelintir pemimpin tertinggi kedua-dua parti itu gagal, namun ia tidak terhenti begitu sahaja. Tunas sudah berputik.
KDL
Imej mungkin mengandungi: teks

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena