Saturday, 25 May 2019

Yang jahanamkan FELDA Najib pas tu tanya takde bonus? Ketua Pembangkang akui kerajaan PH BERSIH! Fitnah DAP Ismail Sabri diperintah bayar RM80,000 kepada Ngeh & Fitnah Buletin Istiqomah (PAS)-Polis nafi gugur kalimah Allah, Muhammad [Video POLIS SUDAH KESAN LOKASI JHO LOW?]

Sabtu, 25 Mei 2019
Jom Channel
Ketua Polis Negara Datuk Seri Abdul Hamid Badorberkata polis akan cuba membawa pulang buruan yang terbabit dalam skandal 1Malaysia Development Berhad (1MDB) itu ke Malaysia dalam masa terdekat kerana 'mempunyai beberapa petunjuk baharu'. Beliau bagaimanapun tidak mendedahkan petunjuk baharu yang dikumpul polis ketika ini berhubung ahli perniagaan tersebut. "Saya serius ni tapi sabar. Mana dia nak menyorok... tak akan selamat. Kita akan bawa balik Jho Low tak lama lagi kerana semua orang tertunggu-tunggu," katanya, dipetik Bernama.

Ketua Pembangkang Parlimen: K'jaan PH bersih tapi tak mampu bagi duit raya.

Kenyataan Menteri Hal Ehwal Ekonomi Mohamad Azmin Ali tiada “duit raya” untuk Peneroka sangat mengecewakan seluruh warga peneroka.
Tidak seperti Kerajaan BN sebelum ini walau apa kedudukan kewangan Felda tetap mereka diutamakan terutama dalam keadaan kos sara hidup yang makin meruncing menjelang Syawal.Setidaknya ada sedikit saguhati untuk mereka berbelanja dalam persiapan raya.
Ketika pemerintahan BN, Felda mampu memberikan duit raya RM450/500 dan duit bonus RM350. Setidaknya jumlah ini mampu meringankan keluarga peneroka menjelang Aidilfitri. Peneroka menunggu-nunggu duit raya kerana memang setiap tahun mereka terima duit raya dan bonus raya.
Malaysiakini Mei 23, 2019
Akhirnya ada juga pemimpin Umno yang akui PH ialah kerajaan yang bersih.
Tu yang paling penting!
Kami Viral
Imej mungkin mengandungi: 1 orang, tersenyum, teks
Takde bonus? Takpe...anak² kan ada, korang kasi hulurlah pada mak ayah kat kampung tu..maklumlah sawit & getah pun harga tak berapa nak bagus..jadinya kita sebagai anak kenalah bantu.sekurangnya dapat kurangkan beban sikit.

Yang jahanam kan FELDA Najib..yg buat rugi billion2 Najib..bila kerajaan tak bagi bonus raya mengamuk...ape ke bodoh ni...klo nak bonus raya sangat mintak kat Najib la !!!!..dia la yang jahanam kan FELDA..!!!
Setahun dua ni biarlah kerajaan bersihkan kekotoran yg dibuat oleh Najib. Ins sya Allah akan ada perubahan seperti yg kerajaan lakukan pada TH. Semoga FELDA kembali berjaya.
Imej mungkin mengandungi: 2 orang, teks
Ketua Pembangkang Melayu Islam tapi kuat memfitnah.
Melayu mana.. MELAYU-UMNO!
Imej mungkin mengandungi: teks
Gang Utara Fan Club
Polis nafi gugur kalimah Allah, Muhammad pada logo PDRM!
Penggunaan logo PDRM yang tiada perkataan kalimah 'Allah' & 'Muhammad' pada situasi-situasi tertentu sudah lama dipraktikan sejak zaman Umno/BN lagi.
Kenapa tiada perkataan kalimah 'Allah' & 'Muhammad' pada logo PDRM di era UMNO/BN berkuasa PAS jadi bisu?
Kenapa bila PAS dah bersekongkol dengan UMNO baru nak berbunyi sekarang?

Page Buletin Istiqomah (PAS) ni
terang-terang memfitnah PDRM.

2 comments:

HBM said...

entahlah...pasal logo kalimah Allah& muhammad pd pdrm...hmm zaman nabi xde pun...zaman khulafak rashidin pun xde...hmm puak khawarij..

nick said...

Bagaimana kita nak tahu puak2 khawarij ni ada kat Malaysia? Senang je! Tengok puak2 yang bersusah payah mencari kesalahan orang lain dan menyebarkannya sedangkan Islam menyuruh umatnya sentiasa berlapang dada dan jangan tercari2 kesalahan orang. Puak2 khawarij ini juga sentiasa menbuat fitnah2 perkauman dan agama serta menyebarkannya dengan luas tanpa berasa takut akan kerosakkan yang akan berlaku hasil dari fitnah itu. Motif utama puak2 khawarij ini berbuat dan menyebarkan fitnah adalah untuk mengalihkan perhatian umum akan keburukan dan kemungkaran yang mereka sendiri lakukan.

Lihatlah puak2 yang sibuk menyebarkan fitnah dan keburukan pihak lain sambil pada waktu yang sama, mereka mengatakan kemungkaran dan keburukan yang mereka lakukan itu adalah perkara kecil dan mendapat kemaafan Allah atas alasan mereka orang2 yang dekat kepada Allah sedangkan mereka itulah sebenarnya golongan2 yang sedang memanggil dan menyeru masyarakat dari pintu neraka. Kesemua ciri2 khawarij ini sudah dijelaskan oleh Rasulullah dan sesungguhnya Rasulullah sangat takut dan risau akan keselamatan umat Islam ketika berhadapan dengan puak khawarij ini kerana puak2 ini ini sangat lancar menyebut ayat2 Quran dan Hadis dan ibadat mereka sangat kuat sambil menunjuk2 kepada awam.

Berhati2lah dengan puak2 yang nampak alim dan sosoknya seperti puak2 yang kuat beribadat kerana menurut Rasulullah SAW, bacaan Al Quran puak khawarij itu hanya setakat di tengkorok sahaja bukan berasal dari hati manakala ibadat mereka itu rajin kerana menunjuk2 bukannya kerana takut kepada Allah SWT. Pada akhir zaman, puak2 khawarij inilah yang sangat2 dikhuatiri oleh Rasulullah SAW melebihi dari kaum kafir yang memusuhi umat islam kerana mereka in memusnahkan umat Islam dari dalam. Pada zaman Rasulullah SAW, musuh utama umat Islam adalah kaum munafikin tetapi pada akhir zaman, musuh utama umat Islam adalah puak2 khawarij. Kedua2 musuh umat islam ni luarannya nampak seperti orang2 Islam tetapi dalaman mereka adalah golongan yang berusaha untuk menghancurkan dan memecahbelahkan umat Islam sehingga umat islam hilang penyatuan dan hilang kekuatan persaudaraan keislaman yang berbilang kaum.

Umat islam mesti berhati2 dengan puak2 ini dan jangan biarkan mereka memecah belahkan ummah dan jangan biarkan mereka menyemai benih kebencian perkauman dan agama kerana matlamat merka ini adalah merampas tampuk kekuasaan dari pecahbelah agama dan permusuhan kaum. Ingatlah pesan dan ingatan Rasulullah SAW, sesungguhnya puak khawarij ini menyeru kepada kemungkaran dan api neraka. BERINGATLAH wahai Umat melayu yang sangat suka beremosi kerana itu lah kelemahan kamu yang paling ketara! Jangan sampai kamu ditipu emosi kamu sehingga kamu terjerumus ke api neraka! Amuk itu bukan sifat bangsa yang terpuji wahai Melayu! Lihatlah kepada [eristiwa rusuhan oleh golongan2 yang mengaku pendokong islam di Indonesia baru2 ini. Itu jelas bukan sifat dan bukan juga ciri2 pejuang islam!

Nick.
Cape Tiger.

Post a comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena