Tuesday, 21 May 2019

Mana Kak Ijat & Dedak RM90 juta nak lari? Isu cartel dedak belum dibicarakan camno boleh dikatakan telah lama selesai & Lebai kena 'game' dengan SPRM..Malu Apa Presidenku [Video 30 kedai di Masjid India terbakar]

Selasa, 21 Mei 2019

Image may contain: 1 person, text
TS
Imej mungkin mengandungi: 1 orang, teks
Mana Kak Ijat nak lari?
Jabatan Peguam Negara akan buat tuntutan mahkamah terhadap NFC yang masih berhutang RM253.6 juta kpd Kerajaan Persekutuan.
Imej mungkin mengandungi: teks
#Terkini Kes Dedak RM90 Juta PAS Terima Dari UMNO.
Pada awal Februari lepas SPRM bgtau 'Tiada kemasukan wang RM90 juta dari 1MDB ke akaun rasmi PAS'.. Maka terloncat-loncatlah penyokong PAS bertakbir seolah-olah dah bersih dari tuduhan.
Namun kenyataan terbaru SPRM.. Selepas disiasat rupa-rupanya wang tersebut tidak dibayar terus kepada pemimpin PAS (pesong ke akaun lain) atau akaun rasmi PAS adalah bagi kelirukan transaksi.

Mungkinkah PAS belajar dari UMNO segala taktik ini?
Yang pasti, hasil siasatan kes RM90 juta kini di Pejabat Peguam Negara (AGC)!
Sama-sama kita berdoa dan nantikan keputusan AGC samada akan ada pertuduhan di mahkamah kelak untuk mengheret semua baik lebai mahupun penyangak yang terlibat dlm skandal RM90 juta itu di mahkamah dlm masa terdekat atau sebaliknya.
Image may contain: 1 person, text
Isu cartel dedak belum dibicarakan  camno boleh dikatakan telah lama selesai..
Dalam page Tuan Guru Haji Hadi (TGHH) ada dinyatakan bahawa isu Kartel Dedak merupakan cerita lama dan telah lama selesai. 
Pertama, saya sangat yakin Page FB TGHH dikawal oleh sebahagian besar anggota Kartel Dedak, dan mereka telah mengkambing hitamkan TGHH. Dan siapa yang berikan maklumat kepada TGHH dengan menyatakan kes ini telah lama selesai? 
Kedua, bagaimana isu Kartel Dedak boleh dikatakan selesai? Sedangkan isu Kartel Dedak belum dibicarakan lagi oleh Jawatankuasa Disiplin PAS Pusat. Mereka yang berkenaan belum dipanggil walaupun sudah ada beberapa laporan dihantar kepada Setiausaha Agung PAS Pusat.  
Laporan yang telah dihantar kepada yang berkenaan sejak beberapa tahun yang lalu, namun hingga kini didiamkan. Sudah berkali-kali Dato' Takiyudin Hassan kata hendak panggil yang berkenaan untuk disoal siasat, tapi masih sepi hingga sekarang. 
Justeru, saya ingatkan kepada anggota Kartel Dedak, jangan silap langkah dalam mengkhianati ahli PAS dan para pendokong PAS, kerana tindakan anda semakin disedari ramai. 
Hidup hanya sekali, saya tetap akan manfaatkan saki-baki nyawa untuk lawan kemungkaran yang berlaku. - Dr. Muhammad Atiullah bin Othman 
TS
Image may contain: one or more people and text
Lebai kena 'game' dengan SPRM... 
Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) pada Februari lalu mengumumkan 'Tiada kemasukan wang RM90 juta dari dana 1MDB ke dalam akaun rasmi Pas'. Maka terloncat-loncatlah penyokong lebai penipu bertakbir seolah-olah parti mereka sudah bersih dari sebarang pertuduhan. 
Bagaimanapun, kenyataan terbaharu SPRM yang dikeluarkan pula memberitahu kes geng lebai penipu terus disiasat selepas pengumuman tersebut. 
Hasil siasatan mendapati, wang tersebut tidak dibayar terus kepada pemimpin Pas (dilencongkan ke akaun lain), sebaliknya cuba ‘diputihkan’ menerusi beberapa akaun lain terlebih dahulu. 
Mungkinkah Pas belajar daripada rakan setaawun mereka sekarang iaitu Umno segala taktik licik ini? Yang pasti, hasil siasatan kes RM90 juta kini sudah berada di Pejabat Peguam Negara (AGC). 
Kini AGC akan putuskan sama ada akan ada pertuduhan bagi mengheret semua pihak terlibat, baik lebai penipu mahupun penyangak dalam skandal RM90 juta itu ke mahkamah dalam masa terdekat atau sebaliknya. Adakah lebai penipu sudah masuk ‘perangkap’ tanpa mereka sedar? Sebab itu tanah orang Melayu kat Serambi Mekah kena lelong.🤣🤣🤣 - f/bk 
TS.

3 comments:

Unknown said...

SERAM BI Mekah ?? Ish ish.SERAM.

Amisha said...

Saya telah berpikir bahwa semua perusahaan pinjaman online curang sampai saya bertemu dengan perusahaan pinjaman Suzan yang meminjamkan uang tanpa membayar lebih dulu.

Nama saya Amisha, saya ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan orang-orang yang mencari pinjaman internet di Asia dan di seluruh dunia untuk berhati-hati, karena mereka menipu dan meminjamkan pinjaman palsu di internet.

Saya ingin membagikan kesaksian saya tentang bagaimana seorang teman membawa saya ke pemberi pinjaman asli, setelah itu saya scammed oleh beberapa kreditor di internet. Saya hampir kehilangan harapan sampai saya bertemu kreditur terpercaya ini bernama perusahaan Suzan investment. Perusahaan suzan meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sebesar 600 juta rupiah (Rp600.000.000) dalam waktu kurang dari 48 jam tanpa tekanan.

Saya sangat terkejut dan senang menerima pinjaman saya. Saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi mereka melalui email: (Suzaninvestment@gmail.com) Anda tidak akan kecewa mendapatkan pinjaman jika memenuhi persyaratan.

Anda juga bisa menghubungi saya: (Ammisha1213@gmail.com) jika Anda memerlukan bantuan atau informasi lebih lanjut

nick said...

Lepas ni melayu2 bolehlah bukak perniagaan baru iaitu bisnes cuci duit kasi suci macam sucinya "dobi utk muslim shj". Fatwa2 pun akan disediakan untuk menghalalkan duit2 yang syubhah tu atas sebab ianya didermakan kepada si melayu untuk kerja2 "agama". Benda haram pun jadi suci bila diletakkan label "agama". Tang ni memang melayu "terrer" sangat! Takde sapa dalam dunia dapat kalahkan melayu dalam bab ni! Seluruh dunia sangat mafhum dengan "kepandaian" melayu ni sehingga sebelum PRU14, Pemimpin2 melayu dah terkenal dengan "kleptokrasi" yang disucikan pula oleh agamawan2 dalam parti agama.

Nick.
Cape Tiger.

Post a comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena