Wednesday 27 April 2016

Tan Sri Ismee, CEO Tabung Haji LETAK JAWATAN? "PEMBANGKANG pulak yang disalahkan"!

Rabu, 27 April 2016
Page Liked · 8 hrs
 
'Ceramah' BN mmg mantop like emoticon.. #DEDAKERS pasti bersyukur atas BN BERI NIKMAT...

"Sarawak bakal jadi negeri PALING MAJU" -Zahid Hamidi, 30/1/2016.
Page Liked · 3 hrs

SENDIRI BERAK MELATA-LATA, Orang Lain Pula Disalahkannya..

SEKALI LAGI BN menonjolkan kebodohannya melalui calonnya N52-Dudong, Datuk Tiong Thai King yg mengatakan kemelut 1MDB berlaku kerana pembangkang gagal dalam tugasnya memantau kerajaan.

Pembangkang yg kena pantau ?? Kebabian & kebanganggan apakah ini !

Tan Sri Ismee, CEO Tabung Haji LETAK JAWATAN?



Sebuah artikel oleh The Edge Financial Daily, pada 26 April 2016 melaporkan bahawa menurut sumber,Tan Sri Ismee Ismail meletakkan jawatan sebagai Pengarah Urusan Kumpulan Lembaga Tabung Haji (MD) dan Ketua Pegawai Eksekutif (CEO), dan dia dikatakan akan menyertai syarikat berkaitan kerajaan (GLC) yang lain berkemungkinan sebagai orang No.2 di Sime Darby Bhd.

Ismee, yang juga merupakan ahli Lembaga Pengarah 1Malaysia Development Bhd (1MDB), telah menjadi MD dan Ketua Pegawai Eksekutif kumpulan Tabung Haji sejak 2006.


Tabung Haji terperangkap dengan kontroversi berkaitan 1MDB tahun lepas, selepas Tabung Haji mengumumkan telah membeli 0.64ha tanah di Tun Razak Exchange (TRX), projek hartanah besar-besaran oleh 1MDB.

Pembelian tanah itu telah menarik perhatian rakyat kerana ia adalah 43 kali lebih tinggi daripada harga yang dibayar oleh 1MDB untuk memperoleh tanah itu daripada Kerajaan Persekutuan.

Pada Januari tahun ini, Tabung Haji sekali lagi menarik perhatian rakyat selepas pengurusan kewangannya dipersoalkan.

Dalam satu surat yang bocor, Gabenor Bank Negara Tan Sri Dr Zeti Akhtar Aziz dikatakan telah mengeluarkan amaran kepada Tabung Haji mengenai kedudukan kewangannya, yang menyatakan bahawa dana Tabung Haji mempunyai lebih banyak liabiliti berbanding aset, dengan hanya 98 sen aset bagi setiap ringgit liabiliti.

Menambahkan kegurasan rakyat, Seksyen 22 Akta Tabung Haji menyatakan bahawa ia tidak boleh mengisytiharkan dividen dan bonus kepada pencarum jika asetnya bernilai kurang daripada liabiliti.

Mingguan Edge telah melaporkan bahawa rizab dana Tabung Haji telah terhakis dengan ketara berikutan amalan membayar bonus yang melebihi pendapatannya sejak 2012.

Sumber: SINI
CELAH GELEGAR

BLM.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena