Wednesday 20 April 2016

SKANDAL BALAK KELANTAN...SAMM cetak 25,000 'BOOKLET'

Rabu, 20 April 2016

SAMM CETAK 25,000 "BOOKLET "SKANDAL BALAK KELANTAN.

Kenyataan Media
19 April 2016

Setelah tiada tindakan ‘konkrit’ dari pihak berkuasa SAMM cetak 25,000 naskah booklet mengandungi dokumen dan fakta mengenai Skandal Balak Kelantan.

1. 27 Oktober 2015, SAMM telah tampil mengiringi sekumpulan anak muda Kelantan untuk membuat laporan SPRM berkenaan Skandal Balak Kelantan. Laporan disertakan dokumen bukti sokongan. 

2. Saya mengajak untuk mengimbas laporan SPRM kononya Almarhum Tuan Guru Hj. Nik Abdul Aziz menerima rasuah pakej haji. Hanya beberapa jam selepas laporan dibuat, SPRM mengumumkan wujud asas aduan dan SPRM telah membuka kertas siasatan rasmi. Malah Pemuda Umno terlibat membuat demonstrasi menghantar memorandum kepada SPRM. 

Satu lagi kes, apabila laporan kononya Tan Sri Khalid Ibrahim melakukan ‘pecah amanah’ atau rasuah berkaitan agihan 46 lembu korban yang diagihkan di kawasan Parlimen Bandar Tun Razak. Hanya dengan antara bukti selemah gambar agihan lembu yang mempunyai imej sebuah syarikat kaitan kerajaan negeri maka SPRM telah mengeluarkan kenyataan siasatan dijalankan dan hasil siasatan diserahkan kepada Peguam Negara.

3. Malangnya dalam kes yang punya bukti sekukuh yang dilampirkan, SPRM kelihatan langsung tidak bertindak malah membisu. Tiada kenyataan dibuat. Yang ada saya disiasat berjam – jam berkenaan laporan yang saya buat. Nampaknya membuat laporan ke atas pemimpin Pas kini seolah membuat laporan ke atas pemimpin Bn sahaja.

4. Maka SAMM telah mencetak edar sebahagian dari bahan bukti, fakta serta dokumen berkaitan untuk ditonton dan dihakimi rakyat. Bagi mendapatkan booklet terbaru ini boleh berhubung (whats app) 018 355 7923. Sehingga kini hampir 5,000 booklet sudah teredar. 24 April 2016 booklet ini akan dilancarkan di Kelantan.

5. SAMM juga memaklumkan sudah ditangan kami beberapa dokumen termasuk salinan asal beberapa transaksi yang melibatkan ‘rasuah’ balak Kelantan yang akan kami dedah dalam masa terdekat.
Sekian

Edy Noor Reduan
Pengarah Propaganda 
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)

Posted by mantaro on 19 April 2016,
SISI BUKIT

Dapatkan booklet bukti skandal balak Kelantan


Setelah menanti sekian lama akhirnya berjaya dicetak booklet 24 muka surat terkandung fakta dan bukti bersangkutan skandal Balak Kelantan. Masa diambil agak lama untuk mengumpul dana sendiri sesama anggota SAMM dan sumbangan kenalan untuk mencetak 25,000 booklet ini.

5,000 telah dibawa oleh Mohd Afiq ke Kelantan malam tadi untuk edaran di Kelantan dan bagi yang lain boleh didapati secara pos. Bagi yang berminatsila klik sini.

Selepas membaca membaca booklet ini pasti semua pelik bagaimana dokumen selengkap ini tidak mampu mengheret sesiapa bukan untuk didakwa tetapi untuk siasatan pun tidak berbunyi langsung.

Memetik kenyataan Mohd Afiq yang melaporkan kes ini ke SPRM "saya disoal siasat berjam jam sebaliknya pelaku yang dilaporkan bebas sehingga hari ini...saya ingat kembali cerita teman - teman yang buat laporan terhadap kepincangan pemimpin Bn.... kini saya rasa membuat laporan kepada pemimpin Pas tak ubah seperti membuat laporan kepada pemimpin Bn yang dilindungi.."

Ingatkah kita berkenaan tuduhan rasuah menerima rasuah pergi mengerjakan haji terhadap Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat ? tanpa bahan bukti hanya laporan kosong tetapi hanya beberapa jam diperlukan untuk Pengarah SPRM mengeluarkan kenyataan termasuk Umno buat buat demonstrasi depan Pejabat MB... tetapi berbeza kes ini , bukti diberikan tetapi semua didiamkan. Adakah ini antara 'deal' hubungan baik dan apabila Hadi sedondon dengan Najib ?

Untuk pengetahuan semua bahan bukti yang dicetak ini hanya sebahagian kecil dari bukti yang wujud. Kami masih menyimpan bukti termasuk resit asal kemasukan 'wang rasuah' yang dimasukkan ke bank. Bukan sahaja pemimpin politik pegawai kerajaan juga terlibat.

Untuk mendapatkan booklet bukti skandal balak sila klik http://chegubard.blogspot.my/2016/04/dapatkan-buku-bukti-mahathir-punca.html

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena