Thursday, 28 April 2016

Bukan untuk melawan tong biru..."Sekadar mesej mahu rakyat berubah!"

Khamis, 28 April 2016
Produk Biro Tanah Amanah Nasional di Beting Maro. Ianya bukan untuk melawan tong biru, sekadar mesej mahu rakyat berubah! Warna biru boleh ditukar menjadi oren hanya dengan dicat tong itu! Tahniah Sdr Mazlan Aliman dan Anggota Biro Tanah Amanah Nasional.
Khairul Anuar Mohammad Sedih melihat PAS yang diberi amanah, diberi harapan oleh rakyat dalam PRU13 lalu untuk mengantikan kerajaan BN, dari awal lagi pucuk pimpinan PAS pakat beri pelampung untuk selamatkan UMNO. Terpaksalah rakyat menanggung lagi derita dirompak dan diperah keringat oleh parti penyamun. Sampai bila pun tak tahu ...... hu, hu, hu .... kiki emoticon

berbaik sangka, mungkin kepimpinan "ulama" PAS tak perasan ada hadis seperti ini ... maksud hadis:

Dari Abu Ya'la iaitu Ma'qil bin Yasar رضي الله عنه, katanya: "Saya mendengar Rasulullah صلی الله عليه وسلم bersabda:
"Tiada seorang hamba pun yang diserahi oleh Allah untuk menggembala suatu penggembalaan - yakni memimpin sesuatu ummat atau bangsa, lalu ia mati pada hari kematiannya, sedang di kala itu ia dalam keadaan menipu pada penggembalaanya, melainkan Allah mengharamkan padanya untuk masuk syurga." (Muttafaq 'alaih)

Dalam riwayat lain disebutkan: "Lalu orang yang diserahi penggembalaan itu tidak menjaga penggembalaannya dengan nasihatnya - yakni mengusahakan apa-apa yang bermanfaat untuk rakyatnya dan menolak apa-apa yang akan membahayakan mereka, maka orang itu tidak akan dapat memperoleh bau syurga."

Dalam riwayat Imam Muslim juga disebutkan:
"Tiada seorang amir - pemimpin - yang menguasai urusan pemerintahan kaum Muslimin, kemudian ia tidak bersungguh-sungguh memberikan kemanfaatan kepada mereka, juga tidak memberikan nasihat pada mereka - yakni mengusahakan mana-mana yang baik dan menolak mana-mana yang tidak baik, melainkan pemimpin itu tidak akan masuk syurga beserta mereka yang di-pimpinnya itu."

1 comments:

Unknown said...

Suka dengar komen di kedai2 kopi - Ada sorang tu yang bagi saya bijak dalam penjelasan isu KATA (Bukan saya kata)
Politik PAS bukan politik MATANG tapi politi MENATANG.

Nak marah jangan marah saya TP whatsapp dia 01110610116

Post a comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena