Wednesday 12 April 2017

Perghh! PM TGHH Presiden PAS? 'Kasihan Hadi, kalau boleh, bercutilah'.

Rabu, 12 April 2017
Image result for Gambar hadi dab najib
Foto Suara Rakyat.
Kata-kata dari pemimpin PAS Pusat..
RAZMAN ZAKARIA (Pengerusi Lajnah P'bangunan Tanah, Peneroka Bandar & Hal Ehwal Orang Asal)

PM TGHH Presiden PAS !!!
Kerajaan Melayu Islam Nusantara

'Kerajaan Malaysia' nak campak katner ?

'Kasihan Hadi, kalau boleh, bercutilah'

Seorang pemimpin DAP meluahkan rasa simpati terhadap Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan menyarankan beliau bercuti agar dapat menghilangkan tekanan yang dihadapi.
Tengku Zulpuri Shah Raja PujiTengku Zulpuri Shah Raja PujiNaib Pengerusi DAP Pahang Tengku Zulpuri Shah Raja Puji berkata, ada kemungkinan Hadi tertekan terhadap masalah dalaman parti, masalah keluarga dan masalah negara sehingga mengeluarkan kata-kata tidak sopan terhadap DAP.
“Jika kita lihat orang orang Melayu beragama Islam dahulu hendak bergaduh pun berpantun dahulu dan jika kita lihat seni mempertahankan diri seperti silat pun ada seninya dan adabnya tidak memaki hamun musuhnya.
“Saya rasa kasihan kepada Hadi Awang dan minta kalau boleh dia bercutilah. Mungkin dia tertekan dengan masalah dalaman parti, masalah menantu, masalah negara dan sebagainya,” katanya seperti dipetik Roketkini.
Hadi yang juga Timbalan Ketua Kesatuan Ulama Sedunia seperti dilaporkan media semalam menggelar DAP sebagai “anak butir taik PAP (Parti Tindakan Rakyat)”.
“Dulu (semasa) Singapura dalam Malaysia, ada cawangan PAP di Malaysia. Bila Singapura keluar daripada Malaysia, PAP tukar jadi DAP.
“Jadi DAP ini anak butir taik PAP. (Saya) sebut dengan bahasa yang kasar sikit, ini dia,” katanya seperti dipetik laporan media.
Tengku Zulpuri juga berkata, ini bukanlah pertama kali Hadi Awang menghamburkan kata-kata kurang elok terhadap pihak yang tidak bersetuju dengan tindakannya.
“Berhujahlah secara profesional dengan fakta bukannya dengan memaki hamun, tunjukkanlah tauladan yang baik kepada generasi muda.
“Jangan anggap seperti orang lain tidak tahu hal agama dan hukum Islam, berhujahlah dengan baik bukannya menjual nama agama demi kepentingan politik,” katanya.
Pada Mei tahun lalu, ahli parlimen Marang itu turut dilaporkan menghina DAP dengan kata-kata kesat “...mengembala lembu UMNO daripada babi DAP”.

1 comments:

Unknown said...

hadi berhentilah dr meneraju pas.

anda terlalu sygkan syiah. ini tidak baik utk islam dan Negara.

syiah adalah agama teroris sama seperti isis.

andalah yg menganjur pemikiran khawarij dan doktrin syiah dlm pas.

kata2 anda adalah seolah wahyu yg wajib diwala, sama ssperti ayatollah syiah.

sebaiknya anda jadilah penternak moden.. duit pun dh byk.. sebb anda minat dgn babi dlm bukit, anjing, kambing yg terpisah dan butir2 taik utk buat baja.

kita percaya hadi boleh jadi penternak islam yg Berjaya satu masa nanti.

nasihat sy satu saja.... jgn lg cenderung kpd syiah. mereka adalah musuh islam dalam seluar dalam putih.

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena