Saturday 7 October 2017

[Video Cemas! Kereta api dinaiki Shafie Afdal berasap..54 tahun merdeka keretapi KL bertingkat-tingkat & Umno makin cemas!] Lepas Jatuh Jeti, Keretapi Shafie Apdal Pula Berasap.

Ahad, 8 Oktober 2017

Image result for Foto kereta api Sabah berasap

Lepas Jatuh Jeti, Keretapi Shafie Apdal Pula Berasap

PERJALANAN politik Presiden Parti Warisan Sabah, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal terus berliku-liku. Beberapa tahun yang lepas, gempar apabila beliau jatuh dari jeti. Kini rombongan beliau yang sepatutnya mengharungi perjalanan mudah dari Beaufort ke Tenom, Sabah dengan menaiki kereta api pula diduga lagi.
Bagaimanapun selepas dua jam perjalanan, penyaman udara dalam kereta api itu mula mengalami kerosakan.
Selepas sistem penyaman udara dibaiki, kereta api itu meneruskan perjalanan semula sehingga Shafie dan rombongannya menukar keretapi yang lain ketika mereka meneruskan perjalanan ke Tenom.
Tidak lama selepas menaiki kereta api kedua, penumpang mendengar teriakan secara tiba-tiba ‘turun sekarang!’.
Asap muncul dari bawah kereta api berkenaan ketika Shafie dan penumpang bergegas turun, dengan beberapa orang keluar menerusi tingkap untuk melarikan diri manakala yang lain menjerit ada kebakaran.
Seorang pegawai Keretapi Negeri Sabah yang enggan namanya disiarkan memberitahu bahawa kejadian seperti itu luar biasa dan kebakaran yang disyaki itu mungkin akibat beban muatan penumpang.
Tidak lama selepas keluar dari kereta api berkenaan, para penumpang dibawa menaiki gerabak ketiga.
Shafie didengar memberitahu penyokong WARISAN agar memberi keutamaan kepada kanak-kanak sekolah yang memenuhi pengangkutan berkenaan.
Kereta api berkenaan kemudian penuh sesak dengan penumpang termasuk bekas menteri itu yang terpaksa bertahan dalam perjalanan selama 20 minit ke Tenom.
Walaupun beban muatan disyaki punca kereta api terdahulu mengeluarkan asap, gerabak ketiga yang penuh sesak tetap meneruskan perjalanannya ke Tenom.
PRU14Tv   Disunting

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena