Tuesday 10 October 2017

[Video Kes Penyelewengan Dana Kerajaan (banyak pemimpin2 Umno yg terlibat) & RM40 juta disonglap Pemuda Umno Bagan Datoh?] Aduan SPRM terhadap Najib beri RM5 juta kepada Yayasan Prihatin SPRM – Khairuddin Hassan.

Rabu, 11 Oktober 2017

Aduan SPRM terhadap Najib beri RM5 juta kepada Yayasan Prihatin SPRM – Khairuddin Hassan


Saya sedang berada di Kompleks Ibu Pejabat SPRM, Putrajaya pada jam 12 tengahari untuk buat satu laporan ke atas Najib Tun Razak yang cuba menyogok ‘Yayasan Prihatin SPRM’ berhubung peruntukan segera RM5 juta.

Kenyataan Najib Tun Razak ini telah dibuat pada 1 oktober 2017 ketika beliau merasmikan majlis ulang tahun BPR/SPRM ke-50 tahun serta perasmian kompleks ibu pejabat baru SPRM di Putrajaya.

SPRM adalah sebuah badan yang bebas di dalam memikul tanggungjawab memerangi rasuah di negara kita tidak boleh menerima ‘monetary reward’ dari mana-mana sumber kerana SPRM adalah sebuah badan yang sepatutnya bebas sama sekali dari amalan ini.

SPRM harus menolak tawaran peruntukan ini untuk menunjukkan mutu integriti yang tinggi pada kacamata keseluruhan rakyat Malaysia.

Badan SPRM harus benar-benar bersih dari menerima sebarang bentuk sumbangan kewangan samada dari pihak kerajaan ataupun orang awam.

Namun, ianya tidak menjadi satu kesalahan sekiranya dana tambahan yang diterima dari pihak kerajaan itu adalah melalui peruntukan yang termaktub dalam ‘budget’ tahun 2018.

Tindakan Najib Tun Razak ini akan meninggalkan pelbagai persepsi negatif di kalangan keseluruhan rakyat malaysia khususnya bila yayasan prihatin SPRM menerima tawaran peruntukan segera itu!

KHAIRUDDIN ABU HASSAN
Koordinator
Deklarasi Rakyat
3 September 2017




0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena