Tuesday 6 November 2018

[Video Dr Mahathir conferred Japan's highest award] Haiit domo arigato gozaimasu..KEKECOHAN PEMILIHAN PKR mengganggu Anwar sebagai waiting PM!

Selasa, 8 November 2018

Haiit domo arigato gozaimasu.. 
Foto Suara Rakyat.
#FAKTA No.1
"Penyalahgunaan kuasa dan rasuah merupakan antara punca utama Tanah Simpanan Melayu (TSM) berkurang" - bekas speaker Dewan Negara Tan Sri Abu Zahar Ujang
"Tanah Rizab Melayu kini semakin nazak" - Mantan Ketua Hakim Negara, Tun Ahmad Fairuz Sheikh Abdul Halim

#FAKTA No.2
Di zaman penjajah (sebelum merdeka) pada tahun 1931 tanah Rizab Melayu ketika itu 3.1 juta hektar. Kini dianggarkan hanya tinggal 31.12 peratus sahaja.
Bukan salah cina, bukan salah DAP tapi Melayu UMNO itu sendiri.

KEKECOHAN PEMILIHAN DAN PERTANDINGAN DI DALAM PARTI PKR MENCERMINKAN PEMIMPIN TIDAK DIHORMATI DAN MENGGANGGU INTEGRITI ANWAR SEBAGAI WAITING PM..

Anwar wajar ada jati diri untuk akur kepada rakyat jika menolaknya. Ketidakmampuannya untuk menjadikan pemilihan jawatan di dalam partinya sendiri tidak seimbang dengan hujahnya yang berdegar degar apabila berceramah. 

Negara tidak boleh diurus sekadar bahasa sastera yang indah. 

Jangan jadi seperti Najib,  tinggal dua tiga pemimpin sahaja yang masih hormatinya, tinggal sekitar 50 penyokong setiap kali event.. 

Walaupun Anwar tidak seburuk itu tetapi sebagai PM sokongan mesti telus,  suci 100% dari komponen,  tidak memadai seorang dua ahli partinya sendiri yang fanatik. 

Rakyat mahu satu peralihan kuasa yang bersih dan lancar. 
Posted by 

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena