Friday 2 November 2018

[Video Najib ulas isu DOJ dakwa Jho Low di AS] Ayat paling POWER ucapan BAJET 2019 "Bagi mereka yg menyokong PENYANGAK ini, letaklah jawatan drpd pejabat awam!' SIAPA tu? Nik Amar terus menunjukkan politik 'cuka getah tak bancuh'.

Sabtu, 3 November 2918

Foto Otai BERSIH.
Otai BERSIH
Ayat paling WIN oleh Menteri Kewangan bagi menutup ucapan pembentangan #Bajet2019 ptg tadi. 
#MalaysiaBaharu

Foto Otai BERSIH.
Menteri Kewangan, Lim Guan Eng bersama timbalannya Datuk Ir Amiruddin Hamzah dan Ketua Setiausaha Perbendaharaan Datuk Ahmad Badri Mohd Zahir ketika keluar dari Kementerian Kewangan.
ORANG TIDAK TAHU BERSYUKUR
Mohd Amar Nik Abdullah terus menunjukkan politik "cuka getah tak bancuh" apabila mempersoalkan Husam Musa yang membuat pengumuman anggota Majlis Pembangunan Komuniti Kampung (MPKK) ditambah lima lagi menjadikan 16 orang untuk satu kampung.
MPKK adalah lantikan politik yang dulunya dikenali JKKK tarafnya sama dengan Penghulu yang diberi elaun mesyuarat.
JKKK ditukar kepada MPKK yang mana Kementerian Pembangunan Luar Bandar (KPLB) bertanggungjawab dengan pelantikan dan pemberian elaun. Sesuai dengan semangat kerajaan baru perlantikan jawatan itu diserahkan kepada kerajaan negeri dengan nisbah 11 : 5.
Sepatutnya KPLB tidak perlu pun menyerahkan lantikan itu kepada state kerana mereka sudah ada penghulu yang peranannya sama. Tetapi kerana semangat federalisme lantikan diserahkan juga kepada kerajaan negeri.
PH yang tidak menang di Kelantan mengsyorkan kepada Kementerian itu agar membuat lantikan tambahan lima orang lagi menjadikan 16 orang anggota KPKK untuk satu kampung.
Malangnya tambahan itu seperti diumumkan Husam dipertikaikan Mohd Amar dengan mempersendakan status Husam.
Pertikaian Mohd Amar satu kecelakaan yang tidak menunjukkan sikap terbukanya. Sepatutnya beliau menerima baik cadangan itu dan bersyukur dengan kuasa lantikan dan bayaran elaun oleh kerajaan PH
Namun Mohd Amar tidak menilai itu sebagai maufakat untuk kebaikkan Kelantan. Justeru adalah baik kalau KPLB menarik balik persetujuan itu dan semua lantikkan diberikan kepada pihak kerajaan PH. Orang yang tidak tahu bersykur perlu diajar. Trims.
Otai BERSIH

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena