Tuesday 1 October 2013

Untuk semua GURU - Sila abaikan arahan update no. akaun dalam laman web penyata gaji anda...

Selasa, 1 Oktober 2013
el-elsays.blogspot.com
Sinar harian melaporkan JPNS Negeri Sembilan mengesahkan mereka menerima laporan guru kehilangan gaji mereka.

“Memang ada berlaku kes guru kehilangan berdasarkan laporan diterima jabatan daripada pihak bank, kelmarin. Kita sudah pun meminta guru terlibat supaya menutup akaun mereka segera seperti mana dinasihatkan Jabatan Akauntan Negara negeri dan membuka akaun baru di bank yang sama,” kata Pengarah JPNS,  Kalsom Khalid, semalam.

Beliau juga menasihatkan menasihatkan guru-guru di negeri ini supaya sentiasa berwaspada dan perlu mendapatkan maklumat sahih sebelum mengisi borang yang mengaitkan nombor akaun.

“Jika ada pihak-pihak yang meminta nombor akaun dalam bentuk e-mel, mereka perlu merujuk kepada jabatan berkenaan terdahulu. Jangan terperangkap dengan helah pihak tidak bertanggungjawab,” katanya.

Beliau turut menasihatkan guru-gurusentiasa berwaspada dan perlu mendapatkan maklumat sahih sebelum mengisi borang yang mengaitkan nombor akaun.

“Jika ada pihak-pihak yang meminta nombor akaun dalam bentuk e-mel, mereka perlu merujuk kepada jabatan berkenaan terdahulu. Jangan terperangkap dengan helah pihak tidak bertanggungjawab,” katanya.

Kes yang sama juga dikhabar berlaku di kedah sebelum ini. Email palsu yang menggunakan atas nama kementerian meminta guru memasukkan butir-butir seperti nama, no akaun gaji dan sebagainya dan tiba-tiba duit gaji lesap. Berhati-hatilah dan mungkin bukan hanya guru yang menjadi sasaran.
Posted by Kedah Lanie at 11:00 PM
Photo
Fb Dr Maza


Petikan drp http://rojakpasembor.blogspot.com/

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena