Thursday 21 August 2014

BERTAFAKUR! Hukumnya Harus tetapi jangan lebeh-lebeh!

Jumaat, 22 Ogos 2014
Bertafakur dengan membaca Al-Fatihah...




Ini semalam punya cerita. Sabery Cheek buat kenyataan dalam TV3, admin sendiri sempat mendengarnya. Dalam kenyataannya, beliau meminta rakyat supaya bertafakur dalam tempoh bertafakur yang dijangka pada jam 10.30 pagi ini.

Bertafakur satu hal, kalau bertafakur dengan membaca Al-Fatihah lagi baik daripada bertafakur dan tunduk. Yang paling tidak boleh diterima akal apabila Sabery Cheek minta rakyat memakai pakaian gelap atau hitam.

Amalan memakai baju gelap atau hitam dalam kematian memang bukan budaya Islam. Ini budaya kafir, takkan lah seorang Islam tidak faham akan hal ini. 

Kenapalah ada Menteri tahap macam nih kesian rakyat dibawah terpaksa akur dengan kehendak kerajaan. Kalau aku minta maaflah, baik aku sedekah Al-Fatihah buat mereka-mereka yang terkorban ini. Dalam kenyataannya di TV3 semalam juga tidak langsung meminta rakyat menyedekahkan banyak Al-Fatihah kepada mangsa yang beragama Islam.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena