Friday 29 August 2014

YDP MPSP wanita dimandikan ("Sporting" tidak bertempat!) & Rakyat Palestin pula melakukan Rubble Bucket Challenge

Sabtu, 30 Ogos 2014
Sejarah Cabaran ALS Ice Bucket Challenge 

Cabaran mandi ais ini menjadi viral di Amerika Syarikat apabila sahabat karib kepada bekas Kapten Besbol Boston College, Pete Frates telah disahkan mengidap ALS dan sahabatnya mencabar rakan sepasukan yang lain untuk menyertai cabaran tersebut.

Cabaran itu kemudiannya menjadi viral di media sosial dengan penyertaan ramai selebriti Hollywood seperti Justin Bieber, Lady Gaga, Dave Grohl dan ramai lagi.

Di Malaysia, bukan sahaja dari kalangan selebriti malah tokoh politik seperti Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin, Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng serta Timbalan Menteri Pendidikan P. Kamalanathan turut menyertai cabaran ini.
Diterbitkan 

Ice Bucket Challenge MPSP

Very. Sporting President...

Ice Bucket Challenge- YDP MPSP wanita di mandikan oleh ahli majlis lelaki di khalayak ramai...

Yang Di Pertua Majlis Perbandaran Puan Maimunah Mohd Sharif telah di mandikan oleh ahli majlis lelaki di hadapan khalayak ramai di depan pejabat MPSP kerana menyahut cabaran Ice Bucket ChallengeDi Terbitkan oleh 




"Sporting" tidak bertempat!!
Selepas beberapa individu dan pemimpin menyahut cabaran ini, terdapat pula YDP Majlis Perbandaran yang mengikutinya. Lebih memalukan, YDP ini seorang perempuan Melayu dan bertudung pula.


Yang Di Pertua Majlis Perbandaran Puan Maimunah Mohd Sharif telah di mandikan oleh ahli majlis lelaki di hadapan khalayak ramai di depan pejabat MPSP kerana menyahut cabaran Ice Bucket Challenge.


Kepada Puan Maimunah, sedarlah kita tu perempuan Melayu dan pastinya beragama Islam. Janganlah ditunjukkan kejahilan awak kepada masyarakat secara terbuka begini.
Diterbitkan 

...


Ketika dunia sibuk dengan Ice Bucket Challenge, mereka di Palestine melakukan Rubble Bucket Challenge untuk menyedarkan masyarakat dunia tentang kezaliman yang dilakukan terhadap mereka.
Tikaq buluh.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena