Friday 22 August 2014

PERKONGSIAN STRATEGIK FGV - Ooo macam ni namanya perkongsian.. faham!...faham!...

Jumaat, 22 Ogos 2014

YANG NI PULA DINAMAKAN PERKONGSIAN STRATEGIK...

Berpuluh tahun meneroka hanya dapat 800 unit saham untuk sekeluarga.. tak sampai 2 tahun jadi Pengerusi Felda dapat 180,000 unit saham sorang.. yahudi x tau dapat berapa.. ooo macam ni namanya perkongsian.. faham...faham...kikiki
MINYAK SAWIT MENTAH MALAYSIA UNTUK PALESTINE, ATAU ISRAEL?

Banyak pihak yang melenting apabila SAMM secara konsisten mendedahkan bahawa ekonomi Israel telah dibantu dan diperkasa oleh sebuah negara islam munafik bernama Malaysia. Namun sehingga hari ini belum ada dakwaan terhadap SAMM di atas pendedahan yang dibuat.

Jika SAMM membuat tuduhan melulu tanpa fakta dan bukti, kerajaan Malaysia harus mengambil tindakan undang-undang demi membersihkan nama negara.

Paling menonjol di antara pelbagai pendedahan ialah berkaitan dengan penghantaran minyak sawit mentah ke Israel. Ini kerana kita adalah pengeluar minyak sawit mentah terbesar di dunia, pengeluar nombor dua ialah Indonesia yang juga sebahagian besarnya dimonopoli oleh syarikat dari Malaysia. Apatah lagi bila memikirkan rangkaian Felda adalah pengeluar utama, konglomerat milik melayu.

Apakah ini bermaksud Felda secara langsung telah menjana ekonomi Israel dengan penghantaran minyak sawit mentah? Tidak! Felda hanya mengeluarkan sawit sahaja, manakala yang berurusniaga hingga ke Ashdod itu adalah syarikat lain namun ia dibenarkan berlaku tanpa sekatan. Itulah sebabnya jika anda menuduh Felda menjual minyak sawit mentah ke Israel, pastinya anda akan disaman. Pokoknya, melayu keluar sawit, akhirnya sampai ke Israel. Tahniah!

Mereka cuba memberi alasan kononnya minyak sawit ini hanya 'tumpang lalu' di pelabuhan Ashdod sebelum dihantar ke Pelestine. Ini diakui sendiri oleh Mukhriz ketika menjadi timbalan menteri MITI melalui akaun twitternya yang berbunyi "Benar kerana minyak sawit yg diexport ke Palestin terpaksa dihantar melalui pelabuhan Ashdod, Israel."

Pertama, apakah dunia nak kiamat apabila Israel begitu baik hati membenarkan pihak Palestine 'share' pelabuhan mereka? Kedua, apakah ada industri sawit besar di Pelestine apabila sawit mentah yang dihantar itu berjumlah satu kapal kontena (lebih 100tan metrik sekali penghantaran) ?

Malah yang terbaru sekali ketika Israel mengebom Gaza, penghantaran minyak sawit mentah dari pelabuhan Tanjung Pelepas pada 3 Julai lalu telah sampai ke Pelabuhan Ashdod tepat pada hari ini (21 Julai) mengikut jadual. Tanpa rasa sensitif urusan dagang diteruskan walaupun Gaza dibedil, ini meniaga cara Malaysia.

Minyak sawit mentah dengan jumlah yang besar ini sebenarnya diperlukan oleh industri Israel. Tidak banyak negara yang berdagang dengan Israel maka mereka perlukan bahan mentah seperti minyak sawit untuk produk keperluan seperti minyak masak, bahan makanan (aditif) pembuatan, bahan kosmetik, ubatan dan vitamin, krimer dan banyak lagi. 

Jumlah penghantaran yang kerap ini juga bukan sahaja cukup untuk kegunaan domestik Israel, tetapi menyebabkan Israel mampu memasarkan semula minyak sawit yang telah ditransformasi kepada pelbagai bahan keperluan ke negara serantau seperti mana pengedaran kurma buatan Israel. Ia sekaligus menjana ekonomi Israel untuk membeli peluru yang membelah dada anak Palestine.

Hakikatnya, Israel akan jauh lebih lemah tanpa minyak sawit mentah yang dihantar oleh Malaysia. Sedar atau tidak, kita sudah menghantar nyawa kepada zionis Israel, maka mengapa perlu pergi jauh untuk berjihad?

Edy Noor Reduan
Aktivis Blogger
Pengarah Propaganda SAMM


Read more: http://milosuam.blogspot.com/2014/07/minyak-sawit-mentah-malaysia-untuk.html#ixzz3ARYALhiY

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena