Tuesday 26 August 2014

Awas! Kahwin cepat-cepat sebelum 'mani' expired!...& Saman RM300 guna tayar KANGKANG!

Rabu, 27 Ogos 2014

Wanita mati selepas malam pertama

Seorang wanita yang berumur 35 thn ditemui mati didalam bilik tidurnya semalam. Mengikut penduduk setempat, wanita itu baru sahaja melangsungkan perkahwinannya bersama seorang lelaki tua berumur 70 thn, sehari sebelum dia meninggal dunia (kelmarin).
Menurut suaminya, si mati tidak menunjukkan sebarang tanda-tanda ganjil yang mencurigakan sewaktu mereka mula masuk ke bilik tidur pada malam pertama dan menikmati malam pertama itu sebagaimana pasangan-pasangan lain. Dia berkata dia hanya menyedari kematian isterinya itu pada keesokan harinya (pada hari kedua perkawinannya bersama wanita itu) setelah isterinya tidak bangkit dari tidur sehingga ke tengahari.

Suaminya yang menyangka isterinya keletihan mula mengesyaki sesuatu apabila tubuh isterinya hanya kaku tidak bergerak apabila dia cuba mengejutkannya. 'Saya cepat-cepat panggil jiran dan ketua kampung', kata suami si mangsa itu lagi.

Menurut doktor dari Hospital Alor Setar, Dr. Amran, yang melakukan bedah siasat sewaktu dihubungi semalam, berdasarkan kepada siasatan awal beliau mengatakan bahawa mangsa itu dikhuatiri telah terminum air mani yang telah luput tempohnya.
Sekian,
Nasihat kepada sume penduduk... kawin cepat2 sebelum expire
d !

AWAS!!! Saman RM300 kalau guna tayar kangkang 

Jabatan pengangkutan jalan Malaysia sedang memburu pesalah kereta yang memakai rim dan tayar kangkang. Tayar kangkang adalah tayar yang sengaja disengetkan dan saman JPJ menanti jika ditangkap. RM300 akan dikenakan kepads pemilik kereta tayar kangkang.

Penggunaan tayar kangkang adalah sangat bahaya kerana luas permukaan tayar yang menyentuh jalan sangat sedikit. Ini mengurangkan cengkaman sekaligus mengurangkan kecekapan membrek dan kereta mudah hilang kawalan.

Sukar difahami, kenapa masih ramai yang terikut dengan trend tidak selamat dan pelik ini. Kebanyakan model seperti Perodua Alza, Myvi dan Viva dilihat melakukan modifikasi berbahaya ini.-mymediahub
 

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena