Sunday 15 November 2015

Chong Wei juara Terbuka China...Ahli PAC baru menipu lagi...

Ahad, 15 November 2015

Chong Wei juara Terbuka China, tamatkan penantian 13 tahun Malaysia 
Bekas pemain nombor satu dunia Datuk Lee Chong Wei menamatkan kemarau 13 tahun untuk pemain perseorangan lelaki negara merangkul gelaran itu selepas Wong Choong Hann pada 2002. – Gambar AFP, 15 November, 2015.
Bekas pemain nombor satu dunia Datuk Lee Chong Wei menamatkan kemarau 13 tahun untuk pemain perseorangan lelaki negara merangkul gelaran itu selepas Wong Choong Hann pada 2002. – Gambar AFP, 15 November, 2015.

Kejayaan itu menyaksikan bekas pemain nombor satu dunia itu menamatkan kemarau 13 tahun untuk pemain perseorangan lelaki negara merangkul gelaran itu selepas Wong Choong Hann pada 2002.
Chong Wei mula mengorak langkah ke final dengan menundukkan pemain nombor dua dunia, Jan O Jorgensen dari Denmark di peringkat suku akhir diikuti musuh tradisinya Lin Dan dari China, yang juga pemain nombor tiga dunia, di separuh akhir.
Chong Wei mengekalkan momentum kejayaan apabila hanya mengambil masa 50 minit untuk mengecewakan Chen Long, selaku pemain nombor satu dunia dari China, dalam straight set 21-15 dan 21-11.
Pencapaian itu sekali gus melunaskan dendam terhadap Chen Long yang menafikan impian Chong Wei untuk meraih gelaran dunia sulung pada final Kejohanan Dunia di Jakarta, Ogos lepas.
Atas kejayaan itu, Chong Wei, 32, membawa pulang hadiah wang tunai US$52,500 (RM230,474) manakala Chen Long, selaku naib juara, meraih wang tunai AS$26,600 (RM115,774). – Bernama, 15 November, 2015.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/chong-wei-juara-terbuka-china-tamatkan-penantian-13-tahun-malaysia#sthash.VXw2R3Ln.dpuf

23 hrs 
 

Inilah hasil kebodohan tgn2 pengundi BN memilih pemimpin. Cakap main hentam saja BUTA FAKTA !!!

Kebodohan camni pon boleh dilantik jd anggota baru PAC..

Slps kene hentam kaw2 dlm postingnya, TIBA2 TERUS DIPADAMKAN.. KAH !! KAH !! KAH !!

 Anggota PAC baru dilantik
(Dari kiri) Nawawi, Ahmad Hamzah dan Koh. FOTO NSTP 

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena